به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اینکه روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) را پاس بدارد در همایشی که در مجتمع امام(ره) برگزار می شود از هزار و 400 پدر آسمانی در این روز تجلیل به عمل خواهد آورد.

وی افزود: امروز جهان اسلام بر ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) تکیه زده است و آنچه در قرآن کریم آمده است "حبل" به معنای امیرالمؤمنین (ع) است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: در هیچ جای دنیا برای شهادت‌طلبی قانونی قائل نشده‌اند، مگر در جمهوری اسلامی ایران که از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه والدین شهدا برای لبیک گفتن به‌فرمان امام (ره) فرزندان خود را به جبهه‌ها فرستادند، خاطرنشان کرد: 76 پدر شهید وجود دارد که تنها یک فرزند داشته‌اند، همچنین هزار و56 پدر شهید، هزار و 431 مادر شهید، 2 هزار و12 پسر و هزار و 840دختر شهید در قم در قید حیات هستند.

هاشمی بیان کرد: هنگامی‌که به عیادت پدران شهدا می‌رویم هیچ درخواستی جز سلام رساندن به مقام معظم رهبری ندارند و ما به خوبی می‌دانیم که جهان اسلام مدیون رشادت‌های شهداست.

وی با بیان اینکه دشمنان در پی ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، ابراز کرد: دشمنان می‌خواهند بصیرت دینی و فرمان پذیری از اوامر مقام معظم رهبری را از ملت ایران بگیرند تا بتوانند از این طریق به پیکره اسلام و نظام اسلامی ضربه بزنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: باید تربیت جامعه اسلامی را بر طبق مبانی قرآن کریم، رسالت قیام در برابر بیدادگری‌ها و سیره شهدا در جامعه پیاده کنیم، همچنین باید تربیت بنیان‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی مظلومانی که در کشورهایی همچون یمن، سوریه، بحرین، عراق و سوریه است را در دست بگیریم و به آنان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز آزادی خواهان جهان حول محور اسلام ناب می‌چرخند، ابراز کرد: اکنون داعش دست‌پرورده استکبار و صهیونیست است و دشمنان اسلام باید بدانند که‌ موج اسلامی، آمریکا و استکبار را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608492
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.