به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه ای در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه قم افزود: در سال جاری آمار معتکفان در کشور ما نیز از مرز 800 هزار تن فراتر رفته است.
وی گفت: این افراد معتکف در شش هزار مسجد این آیین معنوی را به جای می آورند و متناسب با معتکفان، مساجد ما نیز در حال توسعه می باشند.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم چند روز پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به نام نویسی 21 هزار و 518 تن برای حضور در مراسم اعتکاف در قم افزود: از این تعداد هشت هزار و 51 تن مرد و 12 هزار و 997 تن زن هستند، که پس از قرعه کشی 6 هزار و 450 تن از بین مردان و هفت هزار و 790 تن از بین زنان برای شرکت در اعتکاف پذیرفته شدند.
وی گفته بود: امسال 24 مسجد به عنوان مکان برگزاری این مراسم معنوی، روح بخش و پر فیض پیش بینی شده که این تعداد نسبت به سال قبل 2 مسجد ویژه بانوان افزایش پیدا کرده است.
تکیه ای با اشاره به جایگاه و اهمیت اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف از ماه رمضان هم سنگین تر است چرا که در ماه رمضان انسان می تواند در بازار، جمع خانواده و بستگان و یا به فعالیت های دیگر مشغول و سرگرم شود ولی در اعتکاف باید افراد تمام مدت شبانه روز در مسجد حضور و وقوف داشته باشند.
رئیس ستاد اعتکاف ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی کشور برای کمک به مراسم اعتکاف بسیج شده و همکاری قابل توجهی دارند و از برای این نعمت باید شکرگذار باشیم.
تکیه ای از مردم خواست در صورتی که توفیق حضور در مراسم معنوی اعتکاف نصیب آنها نشده است در خانه های خود دعای مشکل گشا و تاثیرگذار ام داوود را قرائت و برای رفع مشکلات دعا کنند.
رئیس ستاد اعتکاف گفت: اگر بخواهیم معرفت افزایی دینی داشته باشیم بستر این مساله در اعتکاف فراهم و متراکم است.
وی گفت: چهار جشنواره در مورد اعتکاف تاکنون به صورت بین المللی برگزار شده و پنجمین جشنواره سال آینده برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در اعتکاف امسال برنامه های متنوع دینی و مذهبی از جمله یادواره شهدا، سخنرانی، آیین دعا خوانی و ... برگزار می شود.
مراسم معنوی اعتکاف از 13 رجب میلاد باسعادت حضرت علی (ع) به مدت سه روزدر قم برگزار می شود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.