احمد هاشم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، از درآمد 896 میلیارد تومانی گمرکات قم در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: از مجموع کل درآمد در این مدت درآمد استانی مبلغ یک میلیاد و 234 میلیون تومان، 9% درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و سایر عوارض مبلغ 216 میلیارد تومان  وصول‌شده که نسبت به سال 1394 به میزان 29  درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به سهم صادرات  افزود: در سال 95 مقدار 106 هزار و 700 تن  انواع کالا به ارزش   175 میلیون و 800 هزار دلار صادر شده است.

وی اقلام صادراتی استان را شمش سرب، گرانول، پفک، کفش و صندل، چسب چوب  مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی  و هیدروکربن برشمرد و گفت: این اقلام به  کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان، ازبکستان، کره و ... صادر شده که از لحاظ ارزش 7/1 درصد رشد داشته است.

هاشم زاده ارزش وزنی واردات  تا پایان سال 95 را  82 هزار و 191 تن به ارزش 584میلیون 864 هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: اجزا و قطعات موتورسیکلت، بیل مکانیکی، خودرو سواری، اجزا و قطعات پکیج، الیاف اکرلیک، دستگاه فتوکپی، لودر و لوازم‌آرایشی و بهداشتی عمده اقلام وارداتی به استان قم از کره، چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه، آلمان بوده است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان قم میزان واردات کالا به استان قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش  19 درصد افزایش  داشته است.

هاشم زاده با بیان اینکه در سال 95 مقدار 97 هزار و 357 تن کالا از سایر گمرکات به قم ترانزیت شده است عنوان کرد: این اقلام ترانزیت شده ارزش  594 میلیون دلار داشته که در مقایسه با مدت مشابه از نظر ارزش 4 درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606734
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.