به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل جمالی با اشاره به افزایش 8 درصدی تردد ورودی به استان قم اظهار داشت: از 25 اسفندماه سال 95 تا 15 فروردین‌ماه 96 میزان تردد ورودی به استان 3 میلیون 848 هزار و 207 خودرو بوده است.

وی ادامه داد: حجم تردد ورودی به شهر قم را 3 میلیون و 272 هزار و 86 خودرو بوده است که بیشترین حجم تردد خودرو در مدت مذکور مربوط به آزادراه قم – تهران و کمترین حجم تردد نیز مربوط به محور قدیم سلفچگان – ساوه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: در طول اجرای طرح نوروزی در مجموع بیش از 8 هزار سفر انجام‌ شده که در آن 164 هزار و 418 نفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مسافرت رفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سفر بیرون از استانی  انجام‌شده 7376 مورد بوده که 152 هزار و 756 نفر در آن به بیرون از استان سفر کرده‌اند. همچنین سفرهای داخل استان نیز 660 مورد بوده که در آن 11 هزار و 662 نفر در درون استان به مسافرت رفته‌اند.

جمالی بابیان اینکه نظارت‌های مستمری نیز بر اقامتگاه‌ها ،امداد گران خودرو و همچنین اتوبوس‌های عبوری از استان صورت گرفته است افزود: هشت اکیپ راهدار در قالب گشت‌های ثابت و سیار به‌طور شبانه‌روزی طی مدت اجرای طرح با حضور در محورهای جاده‌ای استان به انجام وظایف محوله مشغول بوده‌اند.

وی با اشاره به فعال بودن تلفن گویای 141 سازمان راهداری در طول تعطیلات نوروزی گفت: 1240 مورد تماس تلفنی با تلفن گویایی 141 اداره کل راهداری برقرارشده است که 35مورد آن مربوط به اعزام تیم‌های عملیاتی این اداره کل جهت رفع موانع مسیر ،لکه‌گیری و اصلاح شانه راه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مجتمع‌های خدماتی رفاهی ،امدادگران خودرو را  553 فقره عنوان و اضافه کرد: بیشترین مورد کنترل و نظارت بر روی اتوبوس‌های عبوری از استان بوده که در این خصوص 39 مورد تخلف ثبت‌شده است.

شرکت 4000 کودک و نوجوان دختر در برنامه‌های نوروزی حرم حضرت معصومه(س)

رواق کودک و نوجوان آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی فعالیت فرهنگی خود را از آخرین روزهای اسفندماه آغاز کرد و تا پایان تعطیلات نوروزی به کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی داشت.

در ایام تعطیلات نوروز رواق کودک روزانه مابین 100تا 150 کودک دختر را پذیرش کرده است و همچنین روزانه 30 تا 60 نوجوان در این رواق موردپذیرش قرارگرفته‌اند که درمجموع حدود 4000 کودک و نوجوان دختر در رواق کودک و نوجوان در ایام تعطیلات نوروزی پذیرش‌شده‌اند.

اضافه بر این رواق خردسال نیز در این مدت روزانه 30 تا 40 کودک را پذیرش کرده است که درمجموع بیش از 760 خردسال در مدت تعطیلات نوروزی پذیرش‌شده‌اند.

در ایام تعطیلات نوروز بیش از سه هزار پیام تبریک سال نو با طرح‌های کودکانه و کاردستی که از سوی خادمان آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها طراحی و ساخته‌شده بود در میان خردسالان در هنگام نماز توزیع شد.

همچنین در این ایام بروشورهایی با محتوای اخلاق، فرهنگ اجتماعی و احکام با عنوان «زیر گنبد طلا» در میان کودکان و نوجوان توزیع شد که مورد استقبال قرار گرفت. توزیع تقویم سال 96 از دیگر محتویات بسته‌های فرهنگی بود.

اجرای جنگ‌های شادی، مسابقه کتاب‌خوانی، رنگ‌آمیزی، همخوانی سرود، بیان احکام، پخش فیلم، بیان سبک زندگی اهل‌بیت(ع) و اجرای ویژه‌برنامه قصه‌گویی باهدف آموزش سبک زندگی اسلامی و نکات اخلاقی و احکامی در چند نوبت در روز برای کودکان و نوجوان برگزار می‌شد.

برگزاری همایش"سهم من در امنیت" در قم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: این همایش به‌منظور هدفمندسازی بحث امنیت و اینکه نقش سازمان‌ها، نهادها و مردم در ساخت امنیت چه میزان است، برگزار می‌شود.

احمد صادقی افزود: نقش همایش "سهم من در امنیت" در راستای آگاه‌سازی عمومی بسیار حائز اهمیت است و همه باید بدانیم که امنیت ساختنی بوده و یک تولید اجتماعی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش انجام‌شده و در هفته آتی نیز کنفرانس خبری فرماندهی انتظامی استان قم در خصوص جزئیات و اهداف این همایش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606657
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.