به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، ابوالفضل جمالی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: میزان آمد و شد ورودی به استان قم در نوروز امسال، سه میلیون و 848 هزار و207 دستگاه خودرو بوده است که این امر نشانگر رشد مسافران نوروزی نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی 95 است.
وی ادامه داد: بیشترین حجم آمد و شد خودرو طی مدت مذکور مربوط به آزادراه قم – تهران و کمترین حجم آمد و شد نیز مربوط به محورقدیم سلفچگان – ساوه بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم افزود: درطول اجرای طرح نوروزی درمجموع بیش از هشت هزار سفر انجام شده که طی آن 164هزار و 418 تن با ناوگان حمل ونقل عمومی به مسافرت رفته اند.
جمالی گفت: تعداد سفر بیرون از استانی انجام شده، هفت هزار و 376 مورد بوده که 152 هزارو 756 تن طی آن به بیرون از استان سفر کرده اند، همچنین سفرهای داخل استان نیز 660 مورد بوده که طی آن 11هزار و 662 تن در درون استان به مسافرت رفته اند.
جمالی با بیان این مطلب که نظارت های مستمری نیز بر اقامتگاه ها، امداد گران خودرو و همچین اتوبوس های عبوری از استان صورت گرفته است افزود: هشت اکیپ راهدار در قالب گشت های ثابت و سیار به طور شبانه روزی طی مدت اجرای طرح با حضور در محورهای جاده ای استان به انجام وظایف محوله مشغول بوده اند.
وی با اشاره به فعال بودن تلفن گویای 141 سازمان راهداری در طول تعطیلات نوروزی گفت: یک هزار و 240 مورد تماس تلفنی با تلفن گویایی 141 اداره کل راهداری برقرار شده است که 35 مورد آن مربوط به اعزام تیم های عملیاتی این اداره کل جهت رفع موانع مسیر، لکه گیری و اصلاح شانه راه بوده است.
وی ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران طرح نوروزی 96 تعداد بازدید های صورت گرفته از مجتمع های خدماتی رفاهی و امدادگران خودرو را 553 فقره عنوان کرد و گفت: بیشترین مورد کنترل و نظارت بر روی اتوبوس های عبوری از استان بوده که دراین خصوص 39 مورد تخلف ثبت شده است.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.