سید امیر سامع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهرداری قم در ادامه اقداماتی که برای آمادگی این شهر جهت پذیرایی از مسافران در نوروز انجام داده است، مکان های تفریحی، پارک ها و بوستان ها از جمله غدیر، علوی و شهید بنیادی را برای 13 فروردین ماه جاری، روز طبیعت آماده کرده است.
قم دارای 310 بوستان درمناطق هشتگانه شهرداری می باشد.
وی اضافه کرد: فردا 100 خودروی خدماتی و 50 خودروی آتش نشانی نیز در محل های مختلف شهری به ویژه در بوستان های بزرگ که محل اسکان مسافران و مردم است، مستقر می شوند.
وی ادامه داد: این نیروها علاوه بر تامین نظافت و ایمنی در بوستان ها، نسبت به پاکیزه نگهداشتن شهر و خطرات ناشی از خاموش نکردن آتش تذکرات لازم را به شهروندان خواهند داد.
سامع گفت: وضعیت مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها و نظافت شهری توسط نیروها آماده شده است.
وی گفت: نیروهای خدمات شهری همراه با خودروهای جمع آوری پسماند در خروجی های شهر و بوستان ها مستقر می شوند تا پسماندها و سبزه های مردم را جمع آوری نمایند.
وی افزود: کیسه های مخصوص زباله نیز در میان مردم توزیع می شود تا شهروندان و مسافران نیز در پاکیزه نگه داشتن شهر سهیم باشند و نظافت شهر حفظ شود.
معاون شهرداری قم با اشاره به آماده بودن تمام پارکینگ های عمومی شهر، بیان کرد: مرکز حمل و نقل و ترافیک شهرداری با استفاده از دوربین های کنترل ترافیک، رفت و آمد خودروها را کنترل می کند تا گره های ترافیکی در شهر ایجاد نشود.
10 پارکینگ با ظرفیت های مختلف در قم درخدمت زائران می باشد.
وی اضافه کرد: اتوبوس های درون شهری نیز برای معابر اصلی از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران آماده خدمات رسانی به زائران هستند.
در حال حاضر حدود 300 دستگاه اتوبوس در ناوگان عمومی حمل و نقل قم مسافران درون شهری را جابه جا می کنند.
وی افزود: پایانه های مسافربری نیز آماده حمل مسافران به مقصدهای مختلف از جمله استان تهران و شهرهای اطراف است.
سیزدهم فروردین ماه هر سال، روز طبیعت نامگذاری شده است، دراین روز، مردم به دشت، صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه، گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.