به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با اشاره به این که استقرار نظام اسلامی در کشور نعمت الهی بود، افزود: ملت ایران در میان سایر ملت های جهان نمونه و الگو است، چراکه پس از گذشت 38 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی همچنان در روند تحکیم نظام و استمرار حکومت، مشارکت می کند و این درحالی است که مردم انقلابی در سایر کشورها معمولا بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی دیگر از آرمان های خود حمایت نمی کنند.
وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با آراء بیش از 98 درصدی مردم و کسانی که می توانستند در رفراندوم تعیین حکومت شرکت کنند به عنوان شیوه حکومت داری در ایران تعیین شد و امروز هم قشرهای مختلف مردم با قدرت در صحنه های مختلف همراهی خود را با نظام و رهبرمعظم انقلاب به نمایش می گذارند.
در دوازدهم سال 1358 نتیجه آراء رفراندوم تعیین نوع حکومت در ایران اعلام و مشخص شد بیش از 98 درصد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر اصل اسلامیت ( اداره کشور بر اساس آموزه های اسلام ) و جمهوریت ( مشارکت فعال مردم در عرصه های مختلف کشور ) است، رای داده اند و از آن پس این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال 1396 به نام «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم در سال گذشته با شرکت در مراسم های دینی و ملی، پایبندی خود را به ارزش های اسلامی و ایرانی به خوبی نشان دادند اما در بحث های اقتصادی و معیشتی مشکل هایی دیده شد که برای حل آن ها حضور پر رنگ مردم در صحنه های اقتصادی بیش از پیش احساس می شود.
وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی در طول 38 سالی که از تشکیل آن می گذرد، خدمات بسیاری را برای مردم ایران و به خصوص محرومان جامعه انجام داده است، افزود: برای حل مشکل های اقتصادی باید روحیه فعالیت های جهادی و انقلابی در میان مدیران و مردم کشور، تقویت شود.
وی ادامه داد: کشور ایران پر از استعدادها و ظرفیت های انسانی و مادی است و توجه به این دارایی های داخلی می تواند بسیاری از مشکل های اقتصادی موجود را حل کند.
امام جمعه موقت قم گفت: غیر از صنعت نفت و گاز که در مجموع ایران در دنیا بیشترین حجم ذخیره سازی این انرژی های راهبردی را در اختیار دارد، معادن و ظرفیت های اقتصادی بی شماری در کشور وجود دارد که استفاده بهینه از آن ها برای پیشرفت و رشد اقتصادی لازم است.
وی افزود: داشتن 33 میلیون جمعیت فعال، امکان بسیار خوبی برای داشتن جهش اقتصادی در کشور است و در همین زمینه لازم است مسئولان قوای سه گانه با فراهم کردن زمینه های حضور بیشتر مردم در فعالیت های اقتصادی امکان ارتقای وضعیت تولید و اشتغال را در کشور فراهم کنند.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین به مساله انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات از ارکان مهم مردم سالاری دینی است و این موضوع مایه عزت و افتخار ملی ایرانیان می باشد.
وی افزود: در بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می شود که لازم است مردم ایران مانند همیشه در هر 2 انتخابات که در یک روز برگزار می گردد، حضوری فعال داشته باشند و آینده کشور را به دست مدیران لایق و توانمند بسپارند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری بعد از رهبر معظم انقلاب شخصیت دوم کشور است و از اختیارات فراوانی برخوردار است، بنابراین لازم است مردم متناسب با ارزش های انقلاب اسلامی به شخصیتی توانمند در حوزه های مختلف رای دهند.
خطیب نماز جمعه قم گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نقش تعیین کننده ای در مدیریت شهری و آبادانی مناطق روستایی برعهده دارند و باید کسانی برای انجام این مسئولیت انتخاب شوند که می توانند به همشهریان خود خدمت رسانی کنند.
وی بیان کرد: افراد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به جای تخریب یکدیگر به فکر نشان دادن توانمندی های خود باشند.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به دخالت های مستکبران و دشمنان در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا و کنگره آن از یک طرف برای ایرانیان پیام تبریک نوروز می فرستد و از طرف دیگر روزی نیست که علیه مردم ایران قطعنامه صادر نکنند، آخر این چه سیاست منافقانه ای است.؟
وی افزود: سران کشورهای عربی نیز در اردن جلسه ای تشکیل دادند و در آن بیانیه ای را قرائت کردند که به خوبی نشان می دهد متن آن را آمریکایی ها و صهیونیست ها تنظیم کرده اند.
وی ادامه داد: سران کشورهای عربی دچار غفلت عمیق شده اند اما روزی ملت هایشان بیدار می شوند و سرنوشت خود را در دست می گیرند.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین حفاظت از محیط زیست را به عنوان یک وظیفه انسانی و دینی مطرح کرد و گفت: از تمام کسانی که در روز طبیعت به دامان محیط زیست می روند می خواهم آن را آلوده نکنند و نگهبان نعمت های الهی باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز برای از بین بردن فسادها، گفت: این فریضه الهی دارای آثار فردی و اجتماعی بی شماری است که از جمله آن می توان به اصلاح فرد و جامعه و کاهش ناهنجاری های اجتماعی در عرصه های مختلف کشور اشاره کرد؛ بنابراین لازم است همه قشرهای مردم با انجام صحیح امر به معروف و نهی از منکر این شرایط را تغییر دهند.
وی در ادامه سخنان خود ماه رجب را بهترین فرصت برای خودسازی و سیر الی الله دانست و بیان کرد: مردم شریف ایران و همه مسلمانان جهان باید با استفاده از فرصت طلایی ماه رجب و استغفار در این ماه خود را برای حضور در ماه مبارک رمضان و شکوفا شدن بندگی در آن، آماده کنند.
آیت الله حسینی بوشهری در پایان از تمام نهادها و افرادی که در عرصه خدمت رسانی به مسافران نوروزی فعال بودند، تشکر و قدردانی کرد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.