آیت الله سید محمد واعظ موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک فرا رسیدن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی به همه امت اسلامی و ملت ایران در سراسر جهان، افزود: در این روز نتایج همه پرسی انجام شده دردهم فروردین ماه 58 پس از تلاش های شبانه روزی و شمارش آراء اعلام و معلوم شد بیش از 98 درصد مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند که این میزان استقبال از جمهوری اسلامی به خوبی نشان داد ملت ایران در مسیر آرمان های انقلابی خود استوار و محکم ایستاده است.
وی بیان کرد: دوازدهم فروردین روزی بود که خواست امام راحل و خون شهدای انقلای اسلامی به ثمر نشست و کسانی که دغدغه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در کشور پهناور ایران اسلامی داشتند به آرزوی خود برای تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر جامعه ای که درآن زندگی می کنند، دست یافتند و مسیر حرکت نظام با اتکا به آموزه های دینی قوام یافت.
وی ادامه داد: روزی که نتیجه همه پرسی اعلام شد فضای عمومی جامعه، همچنین شور و اشتیاق ملت انقلابی ایران قابل توصیف نبود و همه اقشار مردم به شادی و پایکوبی مشغول بودند، چرا که در اثر استقامت مردم در برابر رژیم منحوس پهلوی، پس از 2 هزار و 500 سال نظام ستم شاهی در مقابل خواسته ملت بزرگ ایران اسلامی به زانو افتاده بود و همه از این اتفاق بزرگ خرسند و شاکر درگاه ربوبی بودند.
واعظ موسوی گفت: امید است بتوانیم برکات و آثاری را که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اثر جانفشانی بسیاری از فرهیختگان و بزرگ مردان و زنان این مرز و بوم به دست آمد را حفظ کنیم و قدردان خون دل هایی باشیم که علما و مراجع تقلید از جمله امام راحل و سایر مبارزان انقلابی در راه تشکیل نظام اسلامی در طول سالیان طولانی تحمل کردند.
وی افزود: امروز ملت ایران باید با سپاس از درگاه الهی، پاسدار خون شهیدان و ایثارگری های جانبازان گرانقدر انقلاب اسلامی در طول سال های سخت مبارزه باشد و مسیر مقابله با طاغوت و توطئه های دشمنان را در همه عرصه ها با قدرت ادامه دهد.
وی بیان کرد: نظام اسلامی در طول تاریخ حیات خود با اتکا به آموزه های قرآن و سنت و همچنین استفاده از رکن ولایت فقیه همواره به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کرده است و به خوبی می توان آن را به عنوان یک نظام الگو برای ملت های دربند و ستم دیده معرفی کرد.
با تدبیر به هنگام حضرت امام خمینی در کمتر از 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوازدهم فروردین 1358 با بیش از 98 درصد رأی آری عموم مردم ، بنیان حکومت اسلامی بر پایۀ 2اصل اساسی جمهوری و اسلامیت طراحی شد و از آن پس دوازدهم فروردین هر سال، روز جمهوری اسلامی ایران نام گرفت.
حضرت امام خمینی (ره) نیز در سال 58 همراه با ملت ایران با حضور در مسجد چهار مردان قم ضمن شرکت در رفراندوم جمهوری اسلامی رای خود را به صندوق انداخت.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.