امیرعباس قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت های دستگاه های خودروی تاکسی بی سیم، گردشی، خطوط و ون افزود: از این تعداد 200 خودروی ون با خدمات رسانی، رفت و آمد مسافران نوروزی را تسهیل بخشیدند.
وی اضافه کرد: همچنین 700 خودروی بی سیم توسط چهار شبکه به صورت ویژه و کشیک حمل و نقل مسافران را برعهده گرفتند.
وی با اشاره به استقرار تا کسی ها در نقاط مختلف استان قم گفت: برنامه ریزی شده است تا حجم بیشتر تاکسی ها در سه راه و چهار راه بازار، میدان مطهری، خیابان شبستان حرم حضرت معصومه(س)، میدان جانبازان، خیابان آستانه مقدس مستقر باشند.
معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: در مبادی های وروی شهر از جمله میدان 72 تن، سه راه خرمشهر، میدان ولی عصر(عج) و خروجی پردیسان ضمن حضور تاکسی ها، بنرهای اطلاع رسانی و مسیر یابی برای مسافران نوروزی نصب شده است.
وی به حمل و نقل زائران غیر ایرانی اشاره کرد و گفت: 100 دستگاه خودرو ویژه این زائران از پایانه مسافربری به سمت شهر و سایر نقاط خدمت رسانی می کنند.
وی بیان داشت: همچنین در ایستگاه های راه آهن نیز تاکسی های بی سیم حضور دارند و اقدام به جابجایی مسافران نوروزی می کنند.
قاسمی به خدمت رسانی تاکسی ها در پنجشنبه آخرسال اشاره کرد و گفت: 300 دستگاه تاکسی حمل و نقل مسافران را از میدان مطهری به سمت آرامستان بهشت معصومه(س) و از خیابان چهارمردان به سمت گلزار شهدا و در مسیر برگشت بر عهده گرفته بودند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین 200 دستگاه تاکسی از خیابان آستانه مسافران را به سمت مسجد مقدس جمکران حمل و نقل می کنند.
وی با تاکید بر این که افزایش قیمتی در نرخ تاکسی ها اعمال نشده است گفت: تا پایان 13فرودین ماه سال جاری تاکسی ها نمی توانند افزایش قیمتی داشته باشند و براساس قیمت سال 95 خدمات ارائه می کنند از این رو سامانه 137 و 36628800 شماره واحدهای بازرسی و کنترل است که آماده دریافت پیشنهادها و انتقادهای مسافران نوروزی و شهروندان قمی از ساعت هفت صبح الی 22 شب می باشد.
وی ادامه داد: همچنین 2 خودروی گشت با همراهی 10 بازرس در مکان های مختلف شهر قم فعال هستند تا ضمن رسیدگی به وضعیت تاکسی ها نسبت به امور هدایت مسافران نوروزی اقدام کنند همچنین بازرس های 11 شرکت حمل و نقل تاکسی در قم نیز فعال هستند.
به گفته معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ، در مجموع پنج هزار تاکسی در استان قم وجود دارد که از این تعداد 900 دستگاه بی سیم، 2 هزار تاکسی خطوط در 65 خط، 240 دستگاه ون، 2 هزار و 100 دستگاه تاکسی گردشگری و همچنین خطوط تاکسی روستایی است.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.