جواد شاکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به رصد وضعیت ترافیکی محورهای مواصلانی استان با استفاده از دوربین های نظارت تصویری و سامانه های ترافیک شمار و سامانه زمان سنج بیان کرد: همچنین در این روز 162 هزار و 698 وسیله نقلیه وارد شهر مقدس قم شده است.
وی با بیان این که آزادراه تهران - قم، بزرگراه قم-سلفچگان و آزاد راه قم - کاشان به ترتیب پر ترددترین محورهای قم در هفتمین روز از سال 96به شمار می آید، افزود: در این روز بیشترین حجم ترافیک استان در محورهای تهران - قم - سلفچگان و کاشان - قم – تهران به ثبت رسیده است.
وی همچنین درتبیین توزیع جهتی ترافیک در استان قم طی روز مذکور، گفت: آزادراه تهران - قم از مسیرشمال به جنوب 56 درصد و آزاد راه کاشان - قم از مسیر جنوب به شمال با 54 درصد و بزرگراه قم - سلفچگان در مسیر شرق به غرب 53 درصد ترافیک در کل محورهای مواصلاتی استان را داشتند.
شاکری همچنین سرعت متوسط تردد در محورهای برون شهری را 87 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: 91 درصد سهم ترافیک در محورهای استان مربوط به وسایل نقلیه سبک و 9 درصد نیز در ارتباط با وسایل نقلیه سنگین بوده است.
وی گفت: اوج تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان قم در هفتمین روز از سال 96 بین ساعت 17 تا 18 بوده است.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 1300 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
قم به عنوان محور اصلی اتصال شمال به جنوب ایران در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.