سرهنگ احمد پوربافرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جاده های اصلی و فرعی قم در کنترل پلیس راه است و زائران و شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این محورها به سلامت آمد و شد دارند.
وی با بیان این که ترافیک در محورهای مواصلاتی نسبت به روزهای نخست آغاز تعطیلات سال جدید کاهش یافته است، پیش بینی کرد: در چند روز آینده و با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، ترافیک سنگین تر شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، میزان آمد و شد در محورهای مواصلاتی استان قم در تعطیلات نوروزی 96 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد افزایش یافته است.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم، آزاد راه های قم - تهران و قم - کاشان به ترتیب پرترددترین محورهای منتهی به این استان در روزهای گذشته بوده است.
پوربافرانی با بیان این که ترافیک در سطح شهر قم آرام و روان است، بیان کرد: تعداد تصادف های جرحی در سطح استان 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی توجه نکردن به جلو را علت بیشتر تصادف های خسارتی و جرحی عنوان و به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز حرکت کنند و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی، در استراحتگاه های مجاور جاده ها توقف و استراحت کنند.
وی افزود: رانندگان با سبقت های غیرمجاز و انحراف به چپ جان خود و خانواده را به خطر نیندازند.
پوربافرانی با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان حادثه ساز، گفت: با توجه به این که علت بیشتر تصادف ها تخلف های حادثه ساز است، ماموران پلیس به هیچ وجه نسبت به تخلفات حادثه ساز به ویژه در محورهای مواصلاتی استان چشم پوشی نمی کنند.
وی یادآور شد: خودروی رانندگانی که همزمان 2 تخلف حادثه ساز را مرتکب شوند به مدت 72 ساعت توقیف می شود.
وی با بیان این که 21 تخلف جزو تخلف های حادثه ساز است، ادامه داد: سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، تجاوز به چپ، عبور از چراغ قرمز و عبور ممنوع جزو عمده ترین تخلف های حادثه ساز است که تاثیر زیادی در تصادف ها دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.