جواد شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به رصد وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین های نظارت تصویری و سامانه های ترافیک شمار و سامانه زمان سفر بیان کرد: در این روز 154 هزار و 835 وسیله نقلیه نیز وارد شهر قم شده است.
وی با بیان این که آزادراه قم - تهران، آزاد راه کاشان- قم و بزرگراه سلفچگان-قم پر ترددترین محورهای قم در نخستین جمعه سال 96 به حساب می آیند، افزود: در این روز بیشترین حجم ترافیک استان در محورهای سلفچگان - قم - تهران در جریان بوده است.
وی همچنین در خصوص حجم تردد خودروها در پر ترافیک ترین محور استان در هر یک ساعت، بیان کرد: برای روز جمعه در آزاد راه قم-تهران در هر ساعت تردد 2هزار و 227 دستگاه خودرو به ثبت رسیده است.
شاکری همچنین سرعت متوسط تردد در محورهای برون شهری را 87 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: 94 درصد سهم ترافیک در محورهای استان مربوط به وسایل نقلیه سبک و 6 درصد نیز در ارتباط با وسایل نقلیه سنگین بوده است.
وی همچنین با بیان این که حجم ورودی خودروها به استان قم از 25 اسفندماه 95 تا چهارم فروردین سال جاری یک میلیون و 413 هزا و 241 دستگاه خودرو بوده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 16 درصدی ورود خودروها به استان قم را نشان می دهد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 1300 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
7405/ 6133/خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.