به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، وی روز شنبه در این دیدار با تاکید بر توجه ویژه به محرومان و فقرا در شهر قم اظهار کرد: اگر مردم ببینند که شما تلاش می‌کنید که خدمت کنید و اسباب آرامش و آسایش آنها را فراهم می‌کنید با شما همراهی کرده و اعتماد می‌کنند.
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: شهرداری می‌تواند در حوزه‌هایی چون بهداشت، ورزش، فرهنگ و غیره خدماتی به مردم ارائه کرده و اسباب خوشحالی مردم را فراهم کند.

** ضرورت توجه به نگاه فرهنگی در تکمیل بلوار پیامبر اعظم(ص)
عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در دیدار شهردار قم با تاکید بر تقویت رویکرد فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: در این بلوار باید نگاه به جایگاه قم و بستر ملی و بین‌المللی آن داشت.
آیت‌الله محمد مومن با بیان این که قم مرکز دین، اسلام جهانی و تشیع است، با تاکید بر جایگاه خادمان مردم بیان کرد: کارهایی که شما در قم انجام می‌دهید متمم کارهایی است که در کل کشور برای ارتقای جایگاه نظام اسلامی صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر این که اقدام هایی که صورت می‌گیرد تثبیت نظام اسلامی را به دنبال خواهد داشت گفت: مدیران و مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید توجه کنند که کوچکترین اقدام آنها تحکیم جایگاه کشور را به دنبال دارد.

** ضرورت تقویت مناطق محروم قم
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در دیدار شهردار قم با تاکید بر ضرورت تقویت مناطق محروم قم، گفت: شهر قم در مرکز کشور به تمام شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند و باید نگاه ملی به آن داشت.
آیت الله سید محمد سعیدی با بیان این که در گذشته در 2 نگاه شهر قم مورد توجه بوده است، گفت: قبل از انقلاب بخاطر حضور علما به شهر قم بی مهری می‌شد و پس از انقلاب نیز این شهر مظلوم واقع شد بخاطر این که اگر حرفی زده‌ می‌شد می‌گفتند که چون شهر انقلاب است نباید فضایی ایجاد شود.
امام جمعه قم با اشاره به حضور مدیریت جدید شهری در قم، گفت: شاهد اصلاح نگاه فعلی در شهرداری هستیم و نباید این طور فکر شود که قم فقط شهر روحانیان است بلکه این شهر، شهر انقلاب و حضرت معصومه(س) است.
سعیدی با تاکید بر ضرورت توجه به محلات محروم و نگاه شهرداری در تقویت این رویکرد، یادآور شد: باید نگاه عمومی به شهر قم داشت؛ اگر قم در حاشیه کویر و متکی به خود بود شاید می‌توانستیم این نگاه را قبول کنیم اما قم امروز شاهراه 17 استان است و عمده مردم کشور از امکانات این شهر استفاده می‌کنند و باید تناسب در نگاه به این شهر رعایت شود.
وی افزود: قم مرکز جهان تشیع و انقلاب است و ماندن در این شهر نیازمند تامین زیرساخت‌ها است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که در طرح‌ها 2 روش وجود دارد، گفت: یک روش این است که شروع طرح را برخی بسیار برجسته می‌کنند و با این کار امید و توقعی در دل‌ها ایجاد می‌شود که در پی آن انتظاراتی وجود دارد که در تاریخ معین طرح به افتتاح برسد.
سعیدی با تاکید بر این که برای طرح ها باید تعریف درستی داشت، گفت: تاخیر در تکمیل طرح ها در شهروندان بازتاب درستی ندارد و بسیاری از موارد داخلی را شهروندان اطلاع ندارند که شاید این تاخیرها به دلیل تغییرات درطرح و یا مسائل باشد.
وی گفت: اگر دستگاهی اعتبار خود را در بین شهروندان از دست داد این اعتبار ارزش والایی دارد که زمینه خوبی برای آن ایجاد نمی‌کند.
امام جمعه قم گفت: بهتر این است که کلنگ‌زنی طرح ها با تبلیغات کمتری انجام شود تا مطالبه کمتری باشد ولی افتتاح طرح ها با اطلاع‌رسانی گسترده انجام شود تا شهروندان نیز اعتماد و امید بیشتری داشته باشند.
سعیدی با تاکید بر این که از هرکار تبلیغاتی غیر موثر و غیرمفید اجتناب کنید، گفت: نگاه شما باید خدمت به شهروندان باشد و این خدمت را عبادتی برای خدا ببینید.
وی با بیان اینکه هرکس می‌خواهد در قم کار کند زندگینامه و مظلومیت حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار دهد، گفت: مظلومیت حضرت معصومه(س) و عزت ایشان باید برای همه ما درس باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: اگر مسیر درست است و اقدام ها در مسیر و هدف صحیح در حال انجام است کسی که این مسیر را بر هم زند خیانت کرده است.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.