به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز جمعه در جلسه با کارکنان معاونت امور زائران استانداری و اعضای کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، ضمن قدردانی از خدمات همه مسئولان استان به مسافران نوروزی، بر ضرورت تلاش برای جلب رضایتمندی مردم در ایام نوروز تاکید کرد.
وی با بیان این که نگاه بخشی در سطح کشور و استان اثر وضعی خود را می گذارد، گفت: این مساله موجب می شود تا از منابعی که باید صرف رفاه مردم شود، به صورت صحیح بهره برداری نشود.
وی اولویت بندی منافع ملی بر منافع گروهی را به عنوان یک اصل مهم مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: هم افزایی و همسویی می تواند ما را با کمترین هزینه به بهره وری مورد انتظار برساند.
استاندار قم ارتقای بهره وری در همه عرصه ها را یک اصل بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: عصاره اقتصاد مقاومتی نیز افزایش بهره وری است.
صادقی با اشاره به بالا بودن هزینه های طرح های گوناگون از جمله اقتصادی، عمرانی و فرهنگی اظهار کرد: در صورت اصلاح نگاه و نگرش مدیریتی و حاکمیت نگاه بهره ور شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
وی اظهار کرد: طی حدود 2 سال اخیر تلاش کرده ایم تا هم افزایی و هماهنگی را در سطح استان ایجاد کنیم و امیدواریم نتیجه عملی مشارکت مسئولان بهبود شرایط استان و ارتقای سطح زندگی مردم در حوزه های مختلف شود.
استاندار قم با اشاره به دیدار روز گذشته خود با برخی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اوضاع بعضی محرومان در جامعه در شان نظام اسلامی نیست.

* ارائه مشوق های لازم به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مذهبی
هم چنین معاون امور زائران استاندار قم در این جلسه، با اشاره به برنامه ریزی مسئولان برای توسعه اقتصادی استان در حوزه خدمات گفت: در این راستا نیازمند ارائه مشوق های لازم به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هستیم.
یونس عالی پور، با اشاره به آغاز فعالیت های ستاد تسهیلات زائران از ماه ها قبل از عید نوروز اظهار کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت این ستاد در سال های اخیر و تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های رفاهی زائران در دستور کار ستاد قرار داشت.
وی با بیان این که در طرح آمایش سرزمین استان قم بحث زیارت و خدمات از اولویت های اصلی در زمینه توسعه قم است، تاکید کرد: این مساله توسط مسئولان امور زیارت استان مورد توجه خاص قرار دارد.
وی با اشاره به ایجاد کارگروه ملی زیارت شامل استان های خراسان رضوی، قم، تهران و فارس افزود: در جلسه هایی با نخبگان، طرح های گوناگون برای ارتقای جایگاه استان قم در بحث زیارت و خدمات مورد بررسی قرار گرفته است.
جانشین ستاد تسهیلات زائران استان قم گفت: اگر قرار است محور گردشگری در قم تداوم پیدا کند، باید از همین امروز برنامه کوتاه مدت برای سال آینده و بلندمدت برای دهه های آتی در راستای توسعه زیرساخت ها تدوین شود.
وی ارائه معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری در بخش خدمات را جهت توسعه هتل ها و مکان های اقامتی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: باید مشوق هایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان قم ارائه شود.

* فعالیت 30 تن در حوزه جمع آوری آمار و ارزیابی کمیته های ستاد
دبیر کمیته نظارت ارزیابی و آمار ستاد تسهیلات زائران استان قم نیز از فعالیت 30 تن در حوزه جمع آوری آمار و ارزیابی کمیته های مختلف ستاد خبر داد و گفت: 11 بازرس از صبح از کمیته های گوناگون ستاد بازدید و اطلاعات لازم را جمع آوری می کنند و10 تن در حوزه آمار، اطلاعات را در سامانه جامع ستاد تسهیلات زائرین ثبت می کنند.
روح الله شاه نظری، با بیان این که در حوزه زیارت آسیب شناسی بسیار خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا از کمیته های فعال قدردانی شود.

* استفاده از ظرفیت های جامعه المصطفی العالمیه برای میزبانی از زائران غیرایرانی
دبیر کمیته زائران غیرایرانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم نیز از استفاده از ظرفیت های جامعه المصطفی برای میزبانی از زائران غیرایرانی خبر داد و با اشاره با مکاتبه های صورت گرفته با دفتر وزارت امور خارجه در راستای خدمات رسانی به زائران غیرایرانی گفت: بحث قم گردی که یکی از تقاضاهای زائران غیرایرانی بود با هماهنگی شهرداری صورت گرفت.
وحید گلی کانی با اشاره به برگزاری جلسه به آیت الله علیرضا اعرافی در راستای استفاده از ظرفیت های جامعه المصطفی العالمیه افزود: امکاناتی در سطح استان از گذشته فراهم شده است، اما در بحث زائران غیرایرانی نیازمند برنامه ریزی و اجرا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با رویکرد پایانه استقبال از مسافران غیرایرانی می توانیم از ظرفیت های امامزاده شاه جمال الدین(ع) استفاده کنیم.

* افتتاح نمایشگاه آرامش زندگی در منطقه نیروگاه
بر اساس این گزارش، نمایشگاه آرامش زندگی در منطقه نیروگاه توسط معاون امور زائرین استاندار قم افتتاح شد.
یونس عالی پور در آیین افتتاحیه نمایشگاه آرامش زندگی واقع در بوستان نبوت با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و عید نوروز از انجام این کار مردمی تقدیر کرد و گفت: این گونه برنامه های فرهنگی همواره مورد تایید رهبرمعظم انقلاب اسلامی بوده است و ایشان انجام برنامه های خودجوش مردمی را همیشه توصیه می کنند.
وی هم چنین از نقش موثر شهرداری و دیگر نهادها در حمایت از این گونه فعالیت های خودجوش فرهنگی نیز تقدیر و سپاسگزاری کرد.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.