به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، مهدی حسین نژاد روز چهارشنبه در گفت وگویی، با اشاره به طرح نوروزی از 25 اسفند ماه سال پیش تا 15 فروردین ماه سال جاری افزود: از این تعداد 4 هزار و 379 تن در هتل ها، بیش از 4 هزار و 300 تن در هتل آپارتمان، 7 هزار و 825 تن در مهمانپذیرها و 13 هزار و 13 تن در خانه های مسافر اسکان یافته اند.
وی اظهار کرد: 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی و تعدادی از مدرسه ها با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سایر اماکن به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.
مسئول کمیته اسکان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: از 26 اسفند ماه سال گذشته تا یکم فروردین ماه حدود 150 هزار و 500 تن در تمام مکان های تدارک دیده شده، برای اسکان اقامت یافتند.
وی با اشاره به پذیرش اسکان اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 73 هزار و 256 تن در کلاس های مدرسه های استان، 20 هزار و 40 تن در سایر مرکزهای اقامتی از جمله مهمانسراهای اداره ها، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و اقامتگاه های موقت و 27 هزار و 608 تن نیز در چادرها اسکان داده شدند.

* تجهیز 40 اتاق برای اسکان موقت زائران در جوار بقعه های متبرکه کهک
حجت ‌الاسلام رحمت جمشیدپور مسئول اوقاف و امور خیریه کهک نیز از تجهیز 40 اتاق در قالب 3 زائرسرا در جوار بقعه های متبرکه امامزادگان این بخش به منظور اسکان موقت زائران نوروزی خبر داد و گفت: این زائرسراها در جوار بقعه های متبرکه امامزادگان نور علی(ع)، هادی(ع) روستای وِشنَوِه و شاه اسماعیل(ع) ساخته شده‌ اند.

* اسکان بیش از 14 هزار تن در مسجد مقدس جمکران
به گزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، مدیر مسجد مقام و شبستان ‌های مسجد مقدس جمکران نیز، با اشاره به ارائه خدمات اسکان زائران و مسافران نوروزی در این مکان مقدس گفت: مسجد مقدس جمکران ظرفیت اسکان روزانه 9 هزار زائر و مسافر را دارد.
حجت الاسلام یاسین حسین ‌آبادی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برنامه اسکان زائران و مسافران در شبستان کربلا، مسجد امام علی(ع) و مسجد فاطمه الزهرا(س) در نظر گرفته ‌شده است.
وی با بیان این که اسکان زائران در مسجد جمکران از 28 اسفند ماه سال قبل آغاز شده است و تا 15 فروردین‌ ماه جاری ادامه دارد، افزود: شب 28 اسفند ماه بیش از هزار و 200 تن، شب 29 اسفند ماه 4 هزار و 500 تن و شب 30 اسفند ماه 8 هزار در مسجد مقدس جمکران اسکان داده شدند.
وی از ایجاد واحدهای امانتداری در اقامتگاه‌های اسکان زائران خبر داد و گفت: اسکان شبانه زائران از ساعت 22 تا 7:30 صبح صورت می‌ گیرد که زائران و مسافران برای اطلاع از اسکان می ‌توانند به واحدهای انتظامات و راهنمای زائر این مسجد مراجعه کنند.
مدیر مسجد مقام و شبستان ‌های مسجد مقدس جمکران به اسکان کاروان ‌ها و زائران غیرایرانی اشاره کرد و گفت: سالن اردوها با ظرفیت 250 تن ویژه کاروان‌ ها و زائران غیرایرانی در نظر گرفته ‌شده است.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.