سید امیر سامع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: چهار محل در بوستان فدک، معلم، امام رضا(ع) و همچنین پارکینگ شماره 4 مسجد مقدس جمکران به عنوان استراحتگاه میهمانان نوروزی آماده سازی شده که در ورودی های شهر با ارائه نقشه، مسافران به این محل ها هدایت می شوند.
وی ادامه داد: برپایی چادر تنها در این استراحتگاه ها مجاز بوده و شهرداری قم اجازه برپایی چادر در بلوار زائر و همچنین در بوستانهای مرکزی شهر را نخواهد داد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین از برگزاری تورهای گردشگری قم گردی برای مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: درمحل های تعیین شده به عنوان استراحتگاه درقم، اتوبوس هایی استقرار یافته که به منظور بازدید مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری در نظر گرفته شده است.
350 اثر تاریخی و نیز 10 اثر معنوی در این استان ثبت ملی و نزدیک به 800 اثر نیز در سطح استان شناسایی شده اند که قابلیت ثبت شدن به عنوان اثر ملی را دارند که این امر نشانگر سابقه بالای تاریخی قم است.
9 نمایشگاه صنایع دستی در هتل فدک، مهتاب، مجتمع زمزم، مجموعه آب و تاب، خانه تاریخی ملاصدرا، گنبد مقابر سبز، خانه تاریخی زند و عوارضی قم – تهران برای معرفی وعرضه صنایع دستی به میهمانان نوروزی در قم برپا شده است.
سامع از افزایش ظرفیت پارکینگ های سطح شهر قم خبر داد و گفت: ظرفیت های اسمی پارکینگ های موجود قم گنجایش پنج هزار خودرو را دارد که با توجه به امکانات فراهم شده امکان خدمات به 30 هزار خودرو فراهم شده است.
بیش از 10 پارکینگ با ظرفیت های مختلف در قم ساخته شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری ازآذرماه 95 برنامه ریزی های گسترده ای برای ایجاد فضای مناسب برای همشهریان، زائران و مسافران نوروزی در قم انجام داده است، گفت: به منظور آسیب شناسی مشکل سال های گذشته، رصد نیاز ها و ارائه پیشنهادهای مناسب در شهرداری قم هشت کمیته در هشت منطقه شهرداری ایجاد شده است.
سامع ادامه داد: افتتاح پروژه های مهم شهری از جمله تقاطع غیرهمسطح مقداد، پل روگذر تقاطع سه سطحه 15خرداد و پل روگذر شهدای مدافع حرم در هفته های پایانی سال بخشی از مشکل های ترافیکی سال های گذشته در خیابان های قم را برطرف کرده و نقش مهمی در تسهیل تردد همشهریان ، زائران ومسافران نوروزی دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: آماده سازی بوستانها، گل کاری میادین، نورپردازی، نصب المان های مناسبتی در میادین، زیباسازی مبلمان شهری، و فضای بصری شهر، ارتقای ایمنی و روشن سازی پارک ها و بوستان ها در سطح شهر قم مهمترین اقدام های صورت گرفته شهرداری برای زیباسازی منظر شهری و میزبانی مناسب از میهمانان نوروزی است.
وی ساماندهی ورودی های شهر با جمع آوری نخاله ها را از دیگر اقدام های شهردای قم برای زیباسازی منظر شهر عنوان کرد و گفت: به دلیل افزایش قابل توجه پسماندهای تولیدی در ایام عید نوروزی برنامه ریزی مناسب برای جمع آوری زباله ها و پسماندها در سطح شهر انجام شده است.
قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان است و از طرفی به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) همه ساله به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی و مناسبت های مذهبی شاهد حضور میلیونی زائر و مسافر است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.