به گزارش ایرنا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی دوشنبه شب در گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم افزود: مساجد در اسلام دارای جایگاه بسیار باعظمتی است و کارکردهای فراوانی در عرصه ها و سطوح مختلف دارد که باید از همه این کارکردها به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه توجه و دغدغه نسبت به اقامه آموزه های دینی در جامعه از مهمترین مفاهیم اقامه نماز در حکومت اسلامی است، اظهار داشت: روحانیت وظیفه دارد به کسانی که واجبات را بجا نیاورده و یا گناهان علنی همچون بدحجابی انجام می دهند، تذکر داده و آنها را ارشاد و هدایت کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأمین امنیت در جامعه را یکی از مهمترین واجبات و ضرورت ها در دین مبین اسلام دانست و گفت: همانگونه که تأمین امنیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برعهده حکومت است، برقراری امنیت دینی در جامعه نیز از وظایف حکومت اسلامی است، البته ضوابط و اصولی دارد که باید به درستی انجام شود.
وی با بیان اینکه ائمه جماعات و روحانیان در رفتار و گفتار الگوی مردم بوده و باید نسبت به رعایت تمامی آموزه های دینی و اخلاقی اهتمام ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: برای آنکه رابطه میان مردم و اسلام و انقلاب مستحکمتر شود، باید به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تمسک بجوییم.
آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با بیان اینکه امامت و ولایت طریق رسیدن به توحید و مایه نجات بشریت است، دین اسلام را جامع همه ادیان گذشته عنوان کرد و گفت: ائمه جماعات باید در هر وعده نماز از انوار الهی اهل بیت(ع) سخن بگویند و این مهم برای خودشان و مردم برکات و آثار ارزشمند بسیاری به همراه خواهد داشت.
گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم با حضور دادستان قم و جمعی از مسئولان فرهنگی و ائمه جماعات این منطقه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم برگزار شد.
8146/ 6133/خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.