به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی یکشنبه شب در دیدار نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام شرکت کننده در سومین نشست هم اندیشی نمایندگان آستان های مقدس در قم، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: پروردگار متعال مقدر کرده که پیکرهای پاک و مطهر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در صندوقی قرار بگیرند که برای ما بسیار مقدس و با برکت است.
وی با بیان اینکه ضریح های مطهر حرم اهل بیت (ع) برای ما سکینه و آرامش است، خاطرنشان کرد: تکریم و احترام شیعیان به ضریح های مطهر اهل بیت(ع) بر اساس آموزه های قرآنی بوده و اهانت به ضریح های مطهر گناهی نابخشودنی است.
امام جمعه موقت قم همچنین با بیان این که خادمان آستان های مقدس باید به آرمان ها و اهدافی که اهل بیت(ع) برای آنها به شهادت رسیده اند توجه کنند و بر همان اساس گام بردارند، اظهار داشت: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای اعتلای کلمه الله ، گسترش عدالت در جامعه ، مبارزه با ظلم ، دفاع از حق و حقیقت به شهادت رسیده اند ، از اینرو خادمان به اهل بیت(ع) نیز باید اینگونه باشند.
وی بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان مومنان و خادمان اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: باید در جلسات هم اندیشی، اندیشه ها و تجربه های خود را در میان گذاشته و بطور قطع این جلسات برای زائران باعث دلگرمی خواهد بود و موجب رضایت زائران می شود و باید راهکارهای تسهیل در زیارت زائران به خوبی بررسی شود.
سعیدی با بیان این که دشمنان از برگزاری این جلسات هم اندیشی و همدلی بسیار نگران و عصبانی هستند و نمی خواهند که ما به اتحاد و انسجام برسیم، تصریح کرد: خادمان آستان های مقدس باید تلاش کنند که وحدت و همدلی خود را حفظ و حراست نموده و همواره در این جهت حرکت کنند.
وی با اشاره به این که شهر مقدس قم با توجه به وجود حوزه علمیه و مراجع تقلید دارای ظرفیت های عظیم و ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران هیچ کس ادعایی جز خدمتگزاری به همه شیعیان و مسلمانان در تمامی کشورهای اسلامی به ویژه زائران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ندارد.
سومین نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام، روزهای شنبه و یکشنبه 21 و 22 اسفندماه جاری به میزبانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.