به گزارش ایرنا، وی عصر یکشنبه در دیدار نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام شرکت کننده در سومین نشست هم اندیشی نمایندگان آستان های مقدس در قم، افزود: دشمنان شیعیان با هم متحد شده اند و آمریکایی ها مساله ناتوی عربی را پیشنهاد داده اند تا همان آتش افروزی ها در سوریه، بحرین و یمن را در دیگر نقاط نیز انجام دهند.
وی با بیان این که همکاری و هماهنگی میان خادمان آستان های مقدس جهان اسلام، ابتکاری ارزشمند و مبارک است، اظهار داشت: کارهای فردی اثر چندانی ندارد و کارهای جمعی بسیار موثر است، از این رو این هماهنگی و ائتلاف می تواند مبدا حرکت های جدید و برکت های بسیاری به نفع پیروان مکتب اهل بیت(ع) باشد.
آیت الله مکارم شیرازی، عتبات عالیات و قبور مطهر ائمه اطهار(ع) را سرمایه ای ارزشمند دانست و گفت: دیگران این سرمایه را ندارند و می خواهند که این سرمایه را از تشیع بگیرند، اما با همه تلاش ها و دسیسه های آنها، ابراز علاقه و ارادت شیعیان به مضجع های شریف ائمه اطهار(ع) بیشتر می شود.
وی با بیان این که مکتب عاشورا و استقلال علمای شیعه، 2 ثروت ارزشمند برای شیعیان است، اظهار داشت: خداوند متعال به برکت ائمه اطهار(ع) سرمایه های ارزشمندی در اختیار ما قرار داده است که نمونه آن را در اربعین حسینی می بینیم که چگونه بدون هیچگونه تبلیغات، میلیون ها انسان از سرتاسر جهان در کربلای حسینی جمع می شوند و همه باید قدر این نعمت و سرمایه ارزشمند را بدانیم.
این مرجع تقلید بر ضرورت توجه به مباحثی همچون اخلاق و تربیت اسلامی در کنار زیارت تاکید کرد و گفت: از نشانه های قبولی زیارت زائران، تغییر و تحول در معرفت، شناخت و رفتار است که باید به سمت و سوی دینی و اسلامی شدن باشد.
وی در پایان با بیان این که جهاد در راه خداوند در هر عرصه ای همراه با اخلاص منجربه سعادت انسان می شود گفت: خداوند متعال که بر همه چیز قادر و عالم است، هدایت به معنای رسیدن به مطلوب را به اخلاص و جهاد مشروط کرده است.
سومین نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام، روزهای شنبه و یکشنبه 21 و 22 اسفندماه جاری به میزبانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.