در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: خاک پاک ایران اسلامی معطر به عطر شهیدانی است که با تاسی به قافله سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، علم جهاد و شهادت برافراشته و شهد شیرین شهادت را نوشیدند.
پیام حاکی است: فرزانگانی که در قله رفیع عشق عبد به معبود و در عرصه مقدس ایثار و فداکاری، خالق باشکوه‌ترین و زیباترین صحنه‌ها و حماسه‌ها شدند و به عنوان ارزشمند ترین میراث معنوی جامعه، شاهدان جاوید این مرز و بوم و مشعل داران پیروزی این ملت، یاد و نام جاودانشان، زینت بخش کتاب زرین سراسر حماسه و سرافرازی مردمان این سرزمین و راه پرفروغشان همچون چراغ فروزانی بر تارک عرش می درخشد.
پیام ادامه یافته است: درود و رحمت خدا بر شهدای همیشه زنده تاریخ که استقلال، عزت، اقتدار، صلابت و آسایش امروز میهن عزیز اسلامی وامدار ایثار و جانفشانی آنان است و درود و سلام خدا بر دل های صابر و دریایی پدران و مادران و خانواده های معزز و معظم شهدا، که پس از سال ها از عروج عزیزانشان، همچنان استوار و ثابت قدم، به ما و نسل های بعد از ما درس بردباری، صبوری و ایستادگی در برابر هدف می دهند.
در این پیام اضافه شده است: نامگذاری روزی بنام روز شهید، حرکت فرهنگی ارزشمند و گام عملی ستودنی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرصت مناسبی برای تجدید عهد و میثاق با شهیدان و آرمان های الهی امام شهیدان است.
استاندار قم در این پیام ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره همه شهیدان والا مقام ایران اسلامی به ویژه 6 هزار شهید گلگون کفن استان مقدس قم و با ارج نهادن به صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارجمند، ابراز امیدواری کرده است که خداوند متعال همه ما را قدردان نعمت اسلام، انقلاب و شهدا قرار دهد.
22 اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.