رضا سیار شنبه شب در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه ملی گردشگری، سوغات، صنایع دستی و منوباز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به این که قم پایگاه تشییع و میزبان حرم حضرت معصومه(س) و بیش از 400 بقاع متبرکه است اظهار داشت: مردم و گردشگران باید با مجموعه و مکان های زیارتی این استان آشنا شوند تا این امر باعث ماندگاری گردشگران شود.
وی افزود: ماندگاری گردشگر در استان قم کمک شایانی به توسعه اشتغالزایی و رونق اقتصاد می کند چراکه صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها نقش مهمی ایفا می کند.
فرماندار قم با بیان این که در حوزه گردشگری نقاط ضعف باید شناسایی شود گفت: باید با ارزیابی و بررسی های کارشناسی به رفع مشکلات گردشگری و تامین زیرساخت ها پرداخت.
وی ادامه داد: استان قم باید در حوزه خدماتی با تمام ظرفیت فعال شود چرا که حضور گردشگران داخلی و خارجی بهترین فرصت برای ارائه خدمات مطلوب است.
وی با انتقاد از نبود بازارچه دائمی صنایع دستی در استان گفت: مشکل اصلی هنرمندان نبود مکان مناسب برای معرفی و عرضه تولیدات است در صورتی که مکانی ارزان قیمت و نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) به این هنر اختصاص پیدا کند شاهد دسترسی آسان گردشگران و بهره مندی آنان از تنوع صنایع دستی خواهیم شد.
سیار بیان داشت: در کنار هنرمندان صنایع دستی، اقشار مختلف از جمله خانواده های کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان بهزیستی، خانواده های زندانیان و انجمن های حمایت از بیماری های خاص نیز می توانند هنرهای دستی را برای فروش عرضه کنند و از این طریق مردم ضمن خرید کالاها اقدام به کمک های خیرخواهانه و خداپسندانه می کنند.
وی با بیان این که همه نهادها باید در برپایی بازارچه های صنایع دستی همکاری کنند گفت: شهردای به عنوان شایسته ترین دستگاه در این حوزه می تواند با اختصاص مکانی مناسب به قشرهای مختلف برای عرضه صنایع دستی، هزاران خانوار را از لحاظ معیشتی توانمند کنند.
وی اضافه کرد: باید طرحی جامعه در این حوزه تهیه کرد و با هماهنگی دستگاه ها در برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی از ظرفیت میلیونی گردشگران در شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام بهره برد.
فرماندار قم، برگزاری این نمایشگاه را اقدامی مناسب دانست و گفت: این نمایشگاه کمک خوبی در راستای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان قم در حوزه های مختلف گردشگری و صنایع دستی می کند.
وی خاطر نشان کرد: مستندی از این نمایشگاه تهیه در جهت همفکری و برنامه ریزی مدیران دستگاه های مربوطه تهیه خواهد شد.
سومین نمایشگاه ملی گردشگری، سوغات، صنایع دستی و منو باز با شعار توسعه گردشگری و اقتصاد مقاومتی از روز هفدهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان آغاز شد و امشب به کار خود پایان داد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.