به گزارش ایرنا، عباس شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این همایش با هدف برقراری ارتباط نزدیک تر بین علم روانشناسی و روانپزشکی کلاسیک با علم فرهنگی و دینی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: سعی داریم با به دست آوردن راهکارهای جدید از محتوای مقاله های پژوهشی که به دبیرخانه همایش رسیده است، علم کلاسیک روانپزشکی و روانشناسی را بومی سازی کنیم.
وی با اشاره به این که این همایش خردادماه امسال فراخوان مقاله شد، بیان کرد: 200 مقاله به دبیرخانه همایش ملی باورهای بنیادین و علوم رفتاری رسیده است که 12 مقاله برتر شناخته شد.
رئیس نخستین همایش ملی باورهای بنیادین و علوم رفتاری با بیان این که صاحبان تعدادی از این مقاله ها در روز همایش به ارائه مقاله می پردازند، ادامه داد: باورها و اختلالات روانی، باورها و سلامت روانی، باورها و مسائل زندگی و خانواده، باورها و مسائل فرهنگی - اجتماعی، باورها و مسائل تعلیم و تربیت، باورها و معنویت و اخلاق و باورها و معضلات اجتماعی از محورهای این همایش است.
به گفته شهیدی، این همایش به همت مرکز جامع پزشکی اعصاب و روان باور قم و با همکاری نهادهایی از جمله مرکز بین المللی روانشناسی باور، دانشگاه علوم پزشکی، استانداراری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و نظام پزشکی قم ترتیب می یابد.
وی گفت: بر اساس آمار جهانی، 25 درصد از افراد جامعه دچار اختلالات روانپزشکی هستند، ولی به مشکلات خود آگاه نیستند.
وی در ادامه با بیان این که مرکز جامع پزشکی اعصاب و روان سال 1391 راه اندازی شده است، گفت: این مرکز نخستین مرکزی است که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کند.
شهیدی؛ روانشناسی کودک و نوجوان، روانشناسی بالینی، اعتیاد، مشاوره، مشکلات زوجین، مشاوره تلفنی و تست روانشناسی را از جمله حوزه های فعالیت مرکز جامع پزشکی اعصاب و روان باور قم عنوان کرد.
نخستین همایش ملی باورهای بنیادین و علوم رفتاری ساعت 08:30 روز جمعه 20 اسفندماه جاری در فرهنگسرای جوان قم برگزار می شود؛ احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و عباس شهیدی رئیس انجمن علمی روانپزشکان قم از سخنرانان این همایش هستند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.