به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: در منطقه یک بوستان مهدی، در منطقه 2 میدان نبوت، در منطقه سه بوستان نسیم، در منطقه چهار بوستان ساحل، در منطقه پنج بوستان ولی عصر(عج)، در منطقه 6 بوستان شهریار، در منطقه هفت بوستان شهید رجایی و در منطقه هشت بوستان شهید گمنام(پردیسان) نهال ها بین مردم توزیع می شود.
وی با تاکید بر این که تحویل نهال‌ها از ساعت 10 تا 12 می باشد خاطرنشان کرد: به همراه تحویل نهال تعدادی بروشور و کتابچه آموزشی پیرامون مسائل درختکاری و فضای سبز تحویل می‌شود.
وی از برگزاری مراسم نمادین درختکاری در عرصه‌های قابل توسعه فضای سبز در هر منطقه خبر داد و افزود: برای ترویج فرهنگ درختکاری در کل شهر مقرر شده که هر منطقه در روزهای تعیین شده نسبت به کاشت درخت در عرصه‌های قابل توسعه فضای سبز اقدام کند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در این مراسم شهردار منطقه، معاونین و مدیران، مدیران و روسای ادارات دولتی در محدوده منطقه و همچنین قشرهای مختلف مردم و دانش آموزان دعوت می شوند و حضوری فعال خواهند داشت و نسبت به کاشت درخت توسط مدعوین اقدام خواهد شد.
جوادیان گفت: برنامه‌ شهرداری قم بر این محور است که در هر سال با کاشت بیش از 300 هکتار فضای سبز طی پنج سال مشکل کمبود عرصه سبز در شهر قم را برطرف کرده و فضای شاداب و با طراوت را برای شهروندان ایجاد کند.
از 15 تا 22 اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

** طرح تقاطع غیرهمسطح مقداد افتتاح می‌شود
معاون شهرسازی و امورزیربنایی شهرداری قم نیز در گفت و گویی، از افتتاح طرح تقاطع غیرهمسطح مقداد با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استان در روز سه شنبه 17 اسفندماه جاری خبر داد.
علیرضا قاری قرآن افزود: موقعیت این طرح در امتداد بزرگراه امام علی(ع) با تقاطع عمار یاسر است که بزرگراه امام علی(ع) را به عنوان کمربندی به بلوار عمار یاسر متصل می‌کند.
وی گفت: عملیات عمرانی این طرح بالغ بر 300 میلیارد ریال هزینه داشت، این تقاطع شبدری کامل است که ادامه آن در خارج از محدوده به آزادراه کاشان متصل می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد مقداری از ازدحام ترافیکی و ورودی شهر کاهش می یابد.
7401 / 1175 تنظیم کننده: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.