به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: این افراد به دلیل داشتن توانمندی جسمی و سواد، وام اشتغال دریافت کرده و خودکفا شدند.
وی با اشاره به چهاردهم اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام (ره) در سال 57 با هدف رسیدگی به امور فقیران و نیازمندان، افزود: در این 38 سال کمیته امداد به اعتبار پشتوانه محکم مردمی و اعتماد بسیار خوبی که مردم به این نهاد داشتند، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.
این مسئول با بیان اینکه در مجموعه کمیته امداد قم نیز خدمات بسیار ارزنده ای صورت گرفته و در حال حاضر چیزی حدود 20 هزار خانواده از خدمات بهره مند می شوند، افزود: کمیته امداد هر سال بخشی از بودجه خود را از محل اعتبارهای دولتی و بخشی دیگر را نیز از اعتبارهای مردمی که همان صدقه ها است، جذب می کند.
میرشکار خاطر نشانن کرد: در یازده ماه پشت سر گذاشته شده از سال جاری حدود 300 میلیارد ریال از محل کمک های مردمی و نزدیک به 700 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارهای دولتی به کمیته امداد استان اختصاص یافته است.
وی افزود: از مجموع 300 میلیارد ریال کمک های مردمی 80 میلیارد ریال آن در حوزه اکرام ایتام به صورت مستقیم از طرف حامیان به حساب ایتام واریز شده و نزدیک به 120 میلیارد ریال نیز از محل صدقه ها در مناسبت های مختلف از جمله جشن های عاطفه ها و نیکوکاری جمع آوری شده، که بر اساس ضوابط موجود در سرفصل های مختلف مسکن، فرهنگی و معیشت هزینه شده و حدود 100 میلیارد ریال نیز بابت هزینه های درمانی خانواده های تحت پوشش هزینه شده است.
وی با بیان اینکه امسال 850 مورد کمک هزینه ازدواج به مبلغ 30 میلیون ریال برای هر زوج تحت حمایت به صورت بلاعوض پرداخت شده است، افزود: در این سال حدود پنج هزار تن از افراد نیازمند از 10 تا 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه دریافت کردند، و همچنین از ابتدای سال تاکنون نیز نزدیک به 45 میلیارد ریال به صورت موردی برای رفع مسائل و مشکلات خانواده ها هزینه شده است.
میرشکار همچنین اعزام 2 هزار تن از مددجویان سالمند کمیته امداد استان به مشهد مقدس با یک تکریم ویژه را از دیگر کارهای صورت گرفته خواند، و افزود: برای 500 تن از خانوارهایی که مسکن آنها نیازمند بازسازی و مرمت بوده مبلغ قابل توجهی هزینه شده، و هر ماهه نیز یک مبلغی به عنوان معیشت به خانواده ها پرداخت می شود، و اگر چه رقم آن کم است ولی خدمات جانبی قابل توجهی دارد.
مدیرکمیته امداد امام خمینی قم همچنین با بیان اینکه نهاد متبوعش همواره درصدد بوده و همچنان نیز اهتمام دارد، تا کلیه امانت هایی که از مردم می گیرد، را به درستی هزینه کند، افزود: حتی یک ریال از این مبالغ صرف هزینه های تشکیلاتی، پرداخت حقوق پرسنل و یا تبلیغات نمی شود، و تلاش داریم تکریم افراد نیازمند را حفظ، و اگر نیازمندی مراجعه کرد، نیز با سعه صدر مشکل او را حل کنیم.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.