به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم درمصلای قدس افزود: حضرت امام راحل در اولین گام اقدام به تشکیل کمیته امداد کرده و فلسفه این اقدام نیز کمک به نیازمندان، محرومان و احسان و نیکوکاری در جامعه بوده است لذا این امر خداپسندانه با جدیت دنبال شود.
وی درادامه با اشاره به روز درختکاری در 15 اسفندماه گفت: هر سال رهبر معظم انقلاب به صورت نمادین نهال هایی را غرس می کنند و مردم نیز باید با احترام به طبیعت به تاسی از رهبر انقلاب، قطع درختان را به عنوان یک جرم و خطا تلقی ودر توسعه درختکاری و احترام به طبیعت کمک نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: ما به تمام دنیا اعلام می کنیم حضرت فاطمه زهرا (س) خط قرمز امت شیعه ، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید ومسئولان نظام است و هر سال بر ارادت و تجلیل ما نسبت به ایشان افزوده خواهد شد.
امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: اخیرا شبکه دوم سیما، فیلمی که توسط مجمع تشیخص مصلحت نظام با موضوع بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از فدک و بقیع، تهیه شده بود را پخش کرد که در این فیلم مظلومیت حضرت زهرا (س) مشهود بود.
وی ادامه داد: فدک تنها مکان به نام حضرت زهرا (س) در مدینه است ولی به شدت مورد بی مهری و بغض دشمنان قرار گرفته است.
وی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با وجود ممانعت ماموران تمام قد ایستاده و از آب چشمه آنجا نوشیدند و ارادت خود را به حضرت زهرا (س) نشان دادند یعنی ما شیعیان بعد از یکهزار سال به قصد تبرک، از آب چشمه ای که به نام حضرت فاطمه (س) است، می نوشیم.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: در همان زمان به وساطت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برخی از زائران ایرانی از جمله برخی از بانوان به بقیع مشرف شدند، سوال اینجاست اگر رفتن خانم ها به بقیع از دید آنها، شرک و جرم است پس چرا آنجا اجازه دادند؟ و این نشان می دهد موضوع چیز دیگری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز در تفسیر آیه دوم از سوره ممتحنه گفت: اسلام برای ایجاد یک رابطه سالم و بدون آسیب مسلمانان با غیرمسلمانان راهکارهایی را در نظر گرفته است و نباید مسلمانان دنبال ایجاد رابطه سری و سرخود با کفار باشند.
وی ادامه داد: کفار با مسلمانان دشمنان ریشه دار و دیرینه دارند، ممکن است آنها به دوستی با مومنان تظاهر کنند ولی هرگز کینه و دشمنی آنها با مومنان فراموش نمی شود.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: جای تعجب است که با وجود تاکید قرآن کریم به کینه توزی دشمنان وکفار علیه مومنان، عده ای دنبال ایجاد رابطه با آنها بوده و فریب لبخندهای آنها را می خورند.
7401/ 6133/ خبرنگار - بهمن اطمینان ** انتشار دهنده- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.