به گزارش ایرنا، در این آیین عزاداری و پیاده روی، مداحان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت آن بانوی بزرگوار(س) نوحه سرایی کردند و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) نیز با پیوستن به هیات های عزاداری همراه مراجع تقلید، در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
آیت الله حسین وحید خراسانی از خیابان شهدای شهر مقدس قم، به خیل عظیم عزاداران فاطمی پیوست و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سوگواری و سینه زنی پرداخت.
همراه با پیاده روی آیت الله وحید خراسانی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز همراه با مردم به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) پیاده روی و عزاداری کردند، هم چنین آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم و سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این آیین حضور داشتند.
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز از خیابان انقلاب اسلامی شهر مقدس قم، به سوگواران حضرت فاطمه زهرا(س) پیوست و به عزاداری و سینه زنی پرداخت.
پیاده روی و عزاداری شماری از مراجع تقلید، سنتی چند ساله است که هر سال در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی حضرت محمد مصطفی پیامبر عظیم الشان اسلام در قم برگزار می شود.
بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و ابراهیم امینی از استادان برجسته حوزه علمیه قم در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفتر آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد حضور داشتند.
به همین مناسبت آیین های عزاداری در مساجد، بقاع متبرک امامزادگان، تکیه ها و حسینه های سراسر استان قم و بیوت مراجع عظام تقلید برگزار شد و خطیبان در رابطه با سیره و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کردند و مداحان در سوگ آن حضرت(س) به مرثیه سرایی پرداختند.
حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام(ص) و همچنین همسر امام علی بن ابیطالب(ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.
7406 / 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.