به گزارش ایرنا، در این آیین که با مداحی مداح اهل بیت و سینه زنی عزاداران فاطمی همراه بود، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در سخنانی، پشتیبانی همه جانبه از ولایت را از شاخص های برجسته حضرت صدیقه کبری(س) دانست.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با اشاره به کینه توزی های دشمنان اسلام با دختر گرامی حضرت محمد(ص)، افزود: آن حضرت در طول مدتی که پس از رحلت پیامبر در قید حیات بود، لحظه ای در حمایت از امیرالمومنین(ع) دست برنداشت و جان خویش را نیز در این راه تقدیم کرد و شهیده راه ولایت شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین، امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین دغدغه حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: در آن دوران، حضرت فاطمه(س) تلاش می کرد با اتکا به ولایت جامعه را اصلاح کند.
حجت الاسلام سید حسین مومنی گفت: آن حضرت، رنج ها، مرارت ها و سختی های بسیاری در راستای احیای سنت پدر بزرگوارش متحمل شد و از ولایت دفاع کرد.
حضرت فلاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام(ص) و همچنین همسر امام علی بن ابیطالب(ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.
به مناسبت سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، شهر مقدس قم طی دیشب و امروز غرق در عزا و ماتم است و آیین های عزاداری در اماکن مختلف مذهبی شهر از جمله حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، حسینیه ها و همچنین بیوت علما و مراجع تقلید نیز برگزار شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.