به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی عصر چهارشنبه درنشست صمیمی با مدیران رسانه های جمعی استان قم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی ، با بیان این که به عنوان فردی که سال هاست درعرصه فرهنگی خدمت می کند، اظهار داشت: بهترین راه برای این که هدف گذاری بهتر و برنامه ریزی مطلوب تری داشتیم باشیم، این است که راهکار را از کارشناسان همان قشر بخواهیم.
وی خاطرنشان کرد که امیدوار هستیم از همفکری و دیدگاه های اهالی رسانه بهره ببریم و در راستای تعالی رسانه ها حرکت های خوبی داشته باشیم.
وی گفت:به صراحت می گویم که آن که می تواند حق اهالی رسانه را مطالبه کند، دولت نیست، بلکه انجمن های صنفی هستند.
حسینی تصریح کرد: باید انجمن های صنفی فعال باشند تا بتوانند حق خود را مطالبه کنند؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند حامی خوبی باشد، اما شروع کننده خوبی نمی تواند باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: انجمن های صنفی می توانند مطالبه گر حق خود باشند و رسانه می تواند حق خودش را، اگر بخواهد و با برنامه حرکت کند، مطالبه نماید.
وی با اشاره به فعالیت های خود به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان البرز تاکید کرد: به هیچ وجه نگاهم سیاسی نیست و باید آن چه وظیفه ماست، انجام دهیم و نگاهم به طور کامل به قشرهای گوناگون از جمله رسانه ها صنفی و حرفه ای است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد: در بحث های صنفی اگر تشدد وجود داشته باشد، خودمان ضرر می کنیم.
وی بر تقویت و تامین زیرساخت های مورد نیاز خانه مطبوعات و تهیه بانک اطلاعات رسانه تاکید کرد و گفت: شرایط برای انتخابات الکترونیک خانه مطبوعات مهیا شده است و همه در تقویت انجمن های صنفی و خانه مطبوعات مشارکت کنند.
وی هم چنین با اشاره بر اهمیت تقویت ساختار و چارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اعلام کرد: در آینده 3 تا 4 معاونت به این اداره کل از جمله معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی اضافه می شود و چند برنامه جدی برای مطبوعات از جمله بانک اطلاعات رسانه داریم که پیش از پایان سال کلید می خورند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: با توجه به این که خبر قم محدود به این استان نمی شود، اهمیت ویژه ای برای رسانه ها درقم قائل هستیم.
در این نشست که با حضور مدیران رسانه های مکتوب و برخط (آنلاین) استان قم و نمایندگان رسانه های مکتوب و خبرگزاری های سراسری در استان قم برگزار شد، برخی از مدیران رسانه ها به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرهای خود پرداختند.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.