به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین سامانه پیش آگاهی و پیش بینی هشدار سیل و سیلاب شهری کشور در استان قم، افزود: اگر نگاه علمی و منطقی به همه مسائل پیش رو داشته باشیم شاهد پیشرفت در عرصه های سخت و دشوار خواهیم بود.
وی در ادامه به راه اندازی سامانه هشدار سیل در قم اشاره و بیان کرد: این سامانه نشان از کار علمی و گروهی کارشناسان و اداره های مرتبط در این راستاست که با همتی مضاعف به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: هواشناسی موضوع مهمی است که ابعاد متعدد و مختلفی دارد و امیدواریم با اعتماد متقابل همه دستگاه های متولی در این راستا، همکاری بهتر و موثرتری را شاهد باشیم.
صادقی افزود: معمولا کم توجهی و یا بی توجهی به موضوع هواشناسی باعث می شود با هجوم غیرقابل کنترل سیلاب مواجه شویم.
وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی سامانه هشدار سیل بتوانیم از این فرصت به دست آمده برای جلوگیری از خسارت های احتمالی پدیده های جوی، بهتر و مناسب تر استفاده کنیم.
نخستین سامانه پیش آگاهی و پیش بینی هشدار سیل و سیلاب شهری کشور در استان قم، روز چهارشنبه طی آیینی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از محل سفر رهبر معظم انقلاب به قم به بهره برداری رسید.
سامانه پیش بینی و هشدار سیل قادر است چهار تا پنج روز قبل از رخداد سیل پیش بینی، دبی رودخانه و دبی حوضه های مختلف بالادست و پایین دست سد را ارائه دهد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.