به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله احمد مبلغی، روز دوشنبه در دیدار با برخی از روحانیان فعال در عرصه بین الملل در قم افزود: باید میراث مشترک انبیاء را در فضای بین المللی به مثابه یک جریان پیگیری و به آن جنبه عینی و فعال ببخشیم تا به سالم سازی روابط بشری و معنویت بخشی به انسان ها منجر شود.
وی با اشاره به ضرورت شکل گیری رویکرد و جنبش مشترک دینی در فضای بین المللی از سوی باورمندان به ادیان و مذاهب، گفت: تحقق یک جریان دین مدار بین المللی بدون ایجاد یک هویت مشترک ادیانی امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: این هویت را قرآن برای فضای بین الادیانی در نظر گرفته است و آن فعال سازی واژه 'ملت ابراهیم' و اقتضائات آن است و اندیشه ملت ابراهیم برای تقویت هویت مشترک ادیانی ضروری است.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول تعاملات بین ادیانی در فضای بین الملل گفت: حرکت بین الملل دینی باید بر پایه اصول وحدت ساز و آفریننده اخلاق که اسلام بر آن تاکید جدی دارد، شکل گیرد.
مبلغی، اصولی همچون تعمیق رابطه با خدای متعال ، تقویت زمینه های هم شناسی بین ملت ها ، تزریق دو عنصر انصاف و مدارا به کالبد روابط بشری ، تلاش برای استقرار مفاهیم و ادبیات فخیم و زیبا در فضای اجتماع بشری ، تمرکز بر استقرار عدل در مناسبات بین بشر را از جمله اصول وحدت ساز و آفرینده اخلاق در اسلام ذکر کرد.
7401/ 6133/ تنظیم کننده- بهمن اطمینان * انتشار- جعفرمسلمی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.