به گزارش ایرنا، سید مرتضی موسویان روز پنجشنبه در جریان دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دغدغه های رهبری و مراجع تقلید را پیرامون ایمن سازی فضای مجازی مورد توجه قرار داده است و در همین رابطه موضوع ساماندهی فضای مجازی در نهادهای فرهنگی کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی بیان کرد: برای ساماندهی سایت ها و شبکه های اجتماعی، زیست بوم فضای مجازی طراحی شد تا در این صحرای نامحدود، منطقه ای سالم و ایمن برای استفاده هدفمند جوانان و مردم در جامعه ایجاد شود.
وی ادامه داد: طرح ساماندهی فضای مجازی آغاز شده و اکنون کار شناسایی و اعتبار سنجی سایت ها، وبلاگ ها و نرم افزارهای کاربردی در حال انجام است.
موسویان گفت: بیش از 100 هزار نرم افزار و یک میلیون سایت ایرانی هم اکنون مشغول به فعالیت هستند که ثبت آنها در سامانه های شناسایی و اعتبار سنجی وضعیت فعالیتی که انجام می دهند، اقدام موثری برای سالم سازی فضای مجازی است.
وی افزود: ملاک های مشخصی در 12 محور برای تعیین رتبه بندی سایت ها و شبکه های فعال در فضای مجازی انجام شده و فعالان این حوزه ضمن همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می توانند از مشوق هایی که به همین منظور درنظر گرفته شده است، استفاده کنند.
وی ادامه داد: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از نظر کارشناسان حوزوی و دانشگاهی، به صورت شبانه روزی برای ساماندهی و ایمن سازی فضای مجازی از فسادها و آسیب های موجود، تلاش می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در جریان سفر به شهر مقدس قم با شرکت در سومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه و همچنین نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر استان قم به ایراد سخن پرداخت؛ وی امروز نیز در ادامه برنامه سفر خود به دیدار آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، لطف الله صافی گلپایگانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید رفت؛ وی در ادامه با حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم چنین عصر امروز با آیات سید محمد علی علوی گرگانی، جعفر سبحانی، حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید و حجت الاسلام سید علی موسوی اردبیلی فرزند مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی دیدار و گفت و گو می کند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.