به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در آیین رونمایی از آثار فاخر قرآنی در قم، اظهار داشت: دشمنان اسلام و استکبار غده ای سرطانی به نام اسراییل را ایجاد کرده اند که این غده در منطقه به ویژه در سوریه، یمن، بحرین و عراق جنگ های نیابتی را به راه انداخته است تا خودش چند صباحی نفسی تازه کند، از این رو راه نجات، الهام از درس های قرآنی است.
وی افزود: چندین سال پیش مردم وابستگی به آمریکا و انگلیس را افتخار برای خویش می شمردند در حالی که امام راحل با الهام گرفتن از قرآن و بر اساس راهکارهای آن توانست پرده از چهره استکبار بردارد.
آیت الله نوری همدانی معرفی قرآن به دنیا را ضروری عنوان کرد و گفت: باید با آشنایی به ادیان دیگر، بتوان این کتاب آسمانی را به زبان های مختلف ترجمه کرد تا همه افراد بتوانند از آن درس بگیرند.
این مرجع تقلید ادامه داد: دنیا تشنه معارف الهی و حقایق معنوی است، چراکه از جریان های مادی خسته شده و به دنبال پناهگاهی برای نجات خویش از خطرها و مشکلات است تا به آن تکیه کند.
وی با اشاره به این که دشمنان کینه توز سرسختی بسیاری در برابر فرهنگ قرآنی نشان می دهند گفت: آنان با اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایمان هراسی به دنبال خدشه وارد کردن به چهره دین اسلام هستند، این درحالی که امروز شاهد عظمت قرآن و دین اسلام در جهان هستیم.
آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: نقشه دشمنان برای همگان نمایان است و باید فرهنگ اسلام را عمیق شناخته و با تدبر در آن، به صورت ریشه ای مفاهیم آن را با تخصص به مردم معرفی کرد.
وی ترجمه قرآن به زبان های مختلف را کاری ارزشمند دانست و گفت: کار مترجمان و نویسندگان در این حوزه بسیار حساس است.
در این آیین که در دفتر آیت الله نوری همدانی ترتیب یافت، از 40 جلد کتاب داستان های قرآنی به هفت زبان زنده دنیا رونمایی شد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.