به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع ‌رسانی حوزه ‌های علمیه خواهران، در این پیام آمده است: ارتحال عالم مجاهد و انقلابی یار دیرین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل(ره) و همراه صمیمی ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) موجب تالم گردید.
در این پیام اضافه شده است: آن فقید سفر کرده بیش از نیم قرن در مبارزات سیاسی و انقلابی حضور فعال داشت و بارها متحمل زندان و شکنجه شد.
پیام ادامه یافته است: خطبه ها و تحلیل های روشنگرانه آن مرحوم نشان دهنده این بود که همواره در خط امام راحل و علاقه مند به ولایت و رهبری بود.
پیام حاکی است: امروز انقلاب یکی از فعال ترین نیروهای خود را از دست داده و ملت شریف وانقلابی ایران در فقدان از دست دادن آن مرحوم عزادار شده اند.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان این پیام، ارتحال فرزند بزرگ انقلاب را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، بیت آن مرحوم و ملت شریف ایران تسلیت عرض گفته است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری و غیره از جمله سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری در انقلاب اسلامی است.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.