به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، محمد مهدی احمدی در گفت و گویی، در رابطه با جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین درقم ، با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هر موضوعی که در قالب هنر منعکس شود، پایدار می ماند و تاثیرگذار است بر همین اساس از زبان مباحث ارزشی و معنوی که جزو ارکان دین و مبانی اعتقادی ماست، در قالب هنر استفاده می کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود، به سابقه برگزاری جشنواره ملی نماز و نیاش به روایت دوربین اشاره و اظهار کرد: برای نخستین بار این جشنواره در زمانی که اینجانب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بودم، در سال ١٣٧٦ برگزار شد که در ابتدا این جشنواره جنبه استانی داشت و بعدها جنبه ملی پیدا کرد.
وی افزود: این جشنواره مورد استقبال حوزه های سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران در استان های مختلف کشور قرار گرفت که امروزه در این عرصه هم چنان به فعالیت خود ادامه می دهد.
احمدی با اشاره به موضوع دینی جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین گفت: شانیت این جشنواره در این است که دبیرخانه دائمی آن در شهر مقدس قم باشد، چرا که موضوع آن مرتبط با هنر دینی و اسلامی است و شان برگزاری جشنواره هایی در این موضوع در این است که در این شهر برگزار شوند، چرا که قم شهر کریمه اهل بیت(ع)، پایگاه مرجعیت و فقاهت و خاستگاه انقلاب اسلامی است و این شهر باید به عنوان مرکزیت این جشنواره در نظر گرفته شود و استان های دیگر نیز مشارکت داشته باشند.
وی پیشنهاد کرد: لازم و شایسته است که این جشنواره ملی در آینده در بُعد بین المللی برگزار شود، چرا که موضوع نماز مشترک بین مذهب های مختلف است، از این رو همه می توانند در آن مشارکت داشته باشند و در قالب عکس و فیلم اثرهای قابل توجهی را ارائه دهند.
نخستین دوره جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سال ١٣٧٦ در استان مرکزی برگزار شد و از سال ٨٣ در استان قم از سوی انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه نویسی برگزار و به فیلم هایی که به بخش مسابقه راه یابند، گواهی شرکت داده می شود.
این جشنواره اکنون در شهر مقدس قم در حال برگزاری است.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.