به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، «علیرضا اعرافی» روز شنبه در دیدار با مدیران استانداری قم خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از افراد به مساله حقوق نجومی از جنبه های گوناگون نگاه کرده و اظهار نظر کنند؛ اما دولت باید این نگاه ها را کنار گذاشته و به دور از این نگاه ها به بررسی بپردازد.
وی ادامه داد: مساله حقوق های نجومی یک آسیب اجتماعی بوده که اعتمادها را از بین خواهد برد.
اعرافی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به بررسی موضوع حقوق های نجومی تأکید داشته است، بنابراین می توان خارج از حواشی این مشکل را مرتفع ساخت.
مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: پشتوانه تمام فعالیت ها، اعتماد مردم است و باید با اطلاع رسانی مناسب، از مشکلات موجود کاسته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مسئولان برای پیگیری آسیب های اجتماعی گفت: حوزه در ذات خود نهادی اجتماعی، خیرخواه مردم و حساس در برابر مشکلات و گرفتاری های جامعه است، بنابراین همه حوزویان باید در مقابل هر کجی و سختی مردم، جامعه و نظام اعم از مباحث معیشتی، درآمدی، عفاف و حجاب و ... حساس باشند.
اعرافی خاطرنشان کرد: از روش های کنترل مشکلات و مهار این مباحث، آن است که باید فرآیند و فناوری های ما پیشرفته و مطابق با زمان باشد و بخشی از پیشگیری ها و اصلاح فرآیندها با گسترش دولت الکترونیک انجام خواهد شد، چون زمینه خطا و فساد را از بین می برد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان داشت: حوزه در مباحث فرهنگی جامعه مسئولیت داشته و در این راستا آماده هرنوع تعامل و همکاری است.
وی گفت: تولید فکر، نظریه و محتوا از مباحث بسیار مهمی است که باید در موضوع حل معضلات فرهنگی انجام بگیرد.
وی به عنوان نمونه اظهار داشت: در حوزه مؤسساتی مانند مؤسسه سبک زندگی اسلامی را داریم که در این مباحث به صورت عالمانه ورود کرده و تولیدات مناسبی دارند.
اعرافی همچنین از مسئولان خواست: آمارهای 6ماهه یا یکساله در قالب بروشورهای گوناگون و در موضوعات مختلف را به حوزه های علمیه ارائه دهند تا مبلغان با آسیب های روز جامعه آشنا بوده و بتوانند وظیفه خود را به صورت مناسب انجام دهند.
مدیرحوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه شبکه های گوناگون تبلیغی دارد که می توان با آمارهای به موقع و مناسب، ذهن ها را فعال و خروجی های مناسب به دست آورد.
7401/ 6133/ تنظیم کننده: بهمن اطمینان*انتشار دهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.