به گزارش ایرنا، علی جان صادق پور روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت 11 دی ماه سالروز تاسیس شرکت آب و فاضلاب افزود: این امر نشانگر کیفیت شبکه های آبرسانی دراستان قم است.
حدود 2 هزار و 400 کیلومتر توزیع خطوط آب اصلی و 300 هزار مترمکعب مخزن آب در قم وجود دارد که اگرچه نسبت به تعدادی از استانها وضعیت خوبی داراست اما نیازمند بازسازی و نوسازی شبکه ها می باشد.
وی از نوسازی و بازسازی شبکه های آبرسانی در این استان خبر داد و گفت: 30 کیلومتر شبکه توسعه آبرسانی و 32 کیلومتر شبکه فرعی فاضلاب انجام شده و 11 هزار انشعاب فاضلاب آماده واگذاری است.
وی افزود: 15 هزار فقره انشعاب فاضلاب نیز در منطقه شش قم در 100 کیلومتر در حال اجراست که تاکنون 14 کیلومتر انشعاب فاضلاب این طرح به اقطار 200 تا 600 میلی متر و اعتباری معادل 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی، به اتمام رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم ادامه داد: مناطق اجرای طرح حدفاصل میدان نواب تا میدان زین الدین به سمت کمربندی و از ابتدای خیابان سوم خرداد تا بعثت و خیابان تهرانی مقدم به سمت شهرک فاطمیه تا حریم راه آهن است که تاکنون بیش از 14کیلومتر لوله گذاری در خیابان های انصار، تندگویان و مرصاد در منطقه سه و خیابان بعثت وخیابان حاجی زاده انجام شده است.
صادق پور زمان اجرای این طرح را 24 ماه اعلام و تاکید کرد: این طرح از ابتدای امسال آغاز شده است که امیدواریم در صورت همکاری سایر دستگاههای استان، این طرح را در موعد مقرر به اتمام برسانیم.
وی به جذب فراخوان جذب سرمایه گذار برای احداث شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه پردیسان اشاره و ابراز امیدواری کرد که با تعامل بخش خصوصی و تامین اعتبار لازم این امر محقق شود.
وی افزود: درهمین راستا اسناد سرمایه گذاری بخش خصوصی در پردیسان قم آماده شده تا طرح جمع آوری فاضلاب در داخل مجتمع ها انجام گردد.
پردیسان، منطقه هشت شهرداری قم می باشد که در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
پردیسان حدود 200 هزار تن جمعیت دارد.
وی درادامه به تاریخچه شرکت آب و فاضلاب قم اشاره کرد و گفت: سال 1371 شرکت آب و فاضلاب قم تاسیس شد که تعداد مشترکان آب از 141 هزار فقره تاکنون به 305 هزار فقره افزایش یافته همچنین تعداد مشترکان فاضلاب نیز طی این مدت با افزایش 58 برابری، از یکهزار و 200 مشترک به 71 هزار مشترک رسیده است.
به گفته صادق پور ، 175 انشعاب پرمصرف در استان قم نیز از طریق سامانه قرائت از راه دور کنترل می شود.
** اجرای طرح حامی آب در قم
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای قم نیز در این نشست به طرح حامیان آب اشاره کرد و ابراز داشت: در راستای فرهنگ ‌سازی مصرف آب اجرای طرح حامیان آب در مدارس ابتدایی استان قم با مشارکت آموزش و پرورش امسال صورت گرفته است و چهار هزار و 400 دانش آموز با الفبای صرفه جویی آشنا شدند.
محمد کربلایی ابراهیمی افزود: برگزاری دوره ها‌ی مصرف بهینه آب باتشریح وضعیت بحرانی آب کشور و برخی از کشورها، چالش‌ های تامین آب و مدیریت مصرف و تولید و پخش 90 برنامه رادیویی با عنوان صدای آب از شبکه سراسری رادیو جوان و تعامل با رسانه های جمعی در فرهنگسازی مصرف آب از دیگر اقدامات فرهنگی و ترویجی این شرکت است.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.