به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در آیین افتتاح خانه هنرمندان قزوین در بوستان مشاهیر، افزود: قزوین به دلیل پیشینه تاریخی اش فرهنگ غنی را در خود ذخیره کرده و تداوم این فرهنگ پربار نیاز به زمینه سازی برای فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.
وی اضافه کرد: این سابقه فرهنگی امروز نیز در همه بخش های فرهنگی و هنری این سرزمین با قوت وجود دارد که باید از آن به شکل صحیح استفاده کرد.
زاهدی ادامه داد: متاسفانه قزوین از نظر برخورداری از فضاهای مربوط به فعالیت های فرهنگی و هنری غنای لازم را ندارد و اقدام شهرداری در تشکیل خانه هنرمندان، حرکتی بسیار مبارک برای هنر این خطه است.
وی با اشاره به نقش هنر در تلطیف فضای جامعه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یک مشکل اساسی در جامعه ما این است که روابط انسان ها تحت تاثیر یک کمبود قرار می گیرد به گونه ای که به خاطر کوچکترین مساله ای بین مردم مشاجره صورت می گیرد و حتی برای استیضاح یک وزیر هم کار به منازعه می کشد.
استاندار قزوین با بیان اینکه گفت وگو از طرق مختلف از جمله هنر ابزاری است که انسان از گذشته های دور آنرا برای تعامل در اختیار داشته است، گفت: فعالیت های هنری می تواند تاثیر خود را در روابط مردم چه با حاکمیت و چه بین خود بگذارد.
در پایان این مراسم از اتوبوس گردشگری قزوین نیز که توسط سازمان اتوبوسرانی تهیه شده است، رونمایی شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.