سرهنگ بهرام ترکاشوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از عصر امروز بخشی از اراضی روستای عمقین طارم سفلی دچار آتش سوزی شد که مهار آن تا ساعت هفت امروز طول کشید.
وی افزود: به دنبال این آتش سوزی حدود چهار هکتار از اراضی مرتعی مشجر شامل بوته ، درختچه ، گیاه و جنگلهای سوزنی برگ این منطقه طعمه حریق شده و خسارت جبران ناپذیری به بار آمد.
سرهنگ ترکاشوند خاطر نشان کرد: برای مهار این آتش سوزی نیروهای حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، آتش نشانی و مردم محلی همکاری های لازم را داشتند که باید از زحمات آنها تشکر کرد.
وی یادآور شد: هنوز علت وقوع آتش سوزی در این منطقه مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.
ترکاشوند در ادامه میزان خسارت وارد شده به عرصه های طبیعی بر اثر وقوع آتش سوزی را غیر قابل جبران توصیف کرد و گفت: سال ها طول می کشد تا عرصه های از بین رفته دوباره تجدید حیات یابند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یادآور شد: تغییرات شدید اقلیمی، افزایش دمای هوا، کاهش رطوبت زمین، آتش زدن بقایای کشاورزی توسط کشاورزان، عوامل انسانی و بی دقتی برخی افراد از مهمترین دلایل آتش سوزی های مربوط به مراتع و جنگل ها است.
ترکاشوند ضمن تاکید بر همکاری بیشتر مردم، کشاورزان، دامداران و دستگاههای مرتبط برای جلوگیری از بروز چنین وقایع و خساراتی، توصیه کرد: گردشگران برای استفاده از طبیعت در ایام تابستان تمهیدات لازم را به منظور جلوگیری از خسارت به منابع طبیعی بیندیشند و پس از مطمئن شدن از خاموش کردن آتش، محل را ترک کنند.
طارم سفلی به مرکزیت سیردان از بخش های شهرستان قزوین است که در شمال غربی استان قزوین قرار دارد.
استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع، 29 هزار و 150 هکتار بیابان و 28 هزار و 157 هکتار جنگل است.
7390* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.