به گزارش ایرنا ، داود حیدری روز دوشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه فرهنگ ملل که با حضور نمایندگان 10 کشور جهان در سرای سعد السلطنه برگزار شد، افزود: توسعه صنعت گردشگری اشتغالزایی و کار آفرینی را به دنبال داشته و موجب شکوفایی اقتصادی می شود.
وی اظهار داشت : استان قزوین آثار فرهنگی ، هنری و تاریخی منحصر به فردی دارد که از طریق انجمن دوستی بین المللی ایران و نروژ می توان این توانمندی ها را به دنیا معرفی کرد.
حیدری ادامه داد: معرفی توانمندی های ایران در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و بازرگانی با ایجاد اعتماد بین بازرگانان ، تجار و صاحبان صنایع مسیر می شود که لازمه آن توسعه روابط اجتماعی است.
وی با اشاره به خواهر خواندگی قزوین با شهر تورنهایم نروژ گفت: انعقاد این قرارداد در صورت تمایل مسئولان استان نقش موثری در توسعه اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی، بازرگانی و گردشگری استان قزوین ایفا خواهد کرد.
این مسئول با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت : برای تحقق این شعار می توانیم از انجمن دوستی و توسعه همکاری‌های بین المللی ایران و نروژ برای معرفی بیشتر کالاهای ایرانی استفاده کنیم .
وی با تاکید بر استفاده بهنیه از این فرصت در جهت توسعه گردشگری و بازرگانی کشور ایران به ویژه استان قزوین افزود: کشور نروژ در صنعت گاز ، نفت و پتروشیمی و شیلات پیشرو است و قزوین می تواند با تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های مشترک برای تقویت ارتباط با این کشور اقدام کند.
رئیس انجمن دوستی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی ایران و نروژ با بیان اینکه مردم کشور نروژ به هنر جاجیم ، تابلو فرش و گلیم ایران علاقه مند هستند ادامه داد: استان قزوین با توجه به اینکه مهد تولید این صنایع دستی است به خوبی می تواند از این محل رونق اقتصادی ایجاد کند.
حیدری یادآور شد:امیدواریم با هم افزایی بیشتر بتوانیم آثار هنری ، اجتماعی ، فرهنگی و تاریخی استان قزوین را به جامعه هدف معرفی کنیم .
7390* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.