به گزارش ایرنا در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز یکشنبه در تالار حافظ حوزه هنری برگزار شد تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نفرات اول تا سوم این جشنواره به ترتیب به صادق ذباح از مشهد، شیرین برزگر از قزوین و امیرحسین کمالی از اصفهان اهدا شد.
همچنین با رای هیات داوران این جشنواره شیوا کاکاوند از قزوین، علی ناتری از کرج و امین رحمانی از قزوین شایسته تقدیر شناخته شدند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم گفت:هفته قزوین بهانه و فرصتی مغتنم برای آن است تا داشته های خود در حوزه فرهنگ و ادب، بافت شهری و سایر ظرفیت های این شهر یک بار دیگر مرور شود و همه در راستای معرفی قزوین تلاش کنند.
مهدیه سادات قافله باشی افزود:با وجود عکاسی های فراوانی که به لطف گوشی های تلفن همراه اتفاق افتاده، هر کسی را نمی توان عکاس نامید چون عکاسی هنر، خلاقیت و تکنیک زیادی لازم دارد که هر فردی توان آن را ندارد.
وی اضافه کرد:مساله مهمی که در شهر قزوین با آن مواجهیم فقر محسوس در مستند سازی و نبود آرشیو قوی از اتفافات و رویدادهای گذشته است که در این زمینه عکاسی می تواند به ما در ایجاد یک آرشیو غنی از گذشته و بناها کمک کند.
قافله باشی، برپایی جشنواره های عکاسی از مجموعه های گردشگری را نیز در همین راستا برای رسیدن به اطلاعات قوی و آرشیوی از آثار و ابنیه، موثر خواند و افزود:هرکدام از این عکاسان که از سراسر کشور در جشنواره شرکت می کنند می توانند به عنوان یک سفیر فرهنگی به معرفی هرچه بیشتر شهر قزوین کمک کنند.
وی با اشاره به نگاه تیزبین و دقیق عکاسان به نواقص و نکات مثبت گفت:نگاه عکاسان به مسایل مختلف اعم از نقاط ضعف و قوت ها به قدری ظریف و تیزبین است که می تواند مدیریت شهری را در شناسایی نقاط قوت و ضعف مدیریت شهری کمک کند.

*** هزار و 172 اثر به جشنواره عکس گردشگری رسید
رییس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین نیز در این مراسم گفت:با توجه به سیاست های جدید مدیریت شهری و رویکرد آن در تبدیل قزوین به مقصد گردشگری عکاسی در این حوزه می تواند تاثیرات بزرگی در رسیدن به این هدف داشته باشد.
محمد درفشانی افزود:در این حوزه حداقل در قزوین خلاهای بزرگی وجود داشته و ما نتوانسته ایم این ظرفیت را حتی به همشهریان خود نشان دهیم.
وی با اشاره به استقبال قابل توجه از این جشنواره گفت:تا پایان سال تلاش می شود جشنواره های دیگری نیز در این حوزه برای عکاسان داشته باشیم.
درفشانی خاطرنشان کرد:در حوزه عکس هرکدام از این عکاسان سفیران فرهنگی قزوین محسوب می شوند و با چاپ و ارایه این عکس ها می توان به افزایش جذب گردشگر در این حوزه کمک کرد.
این مسئول یادآور شد: پس از انتشار فراخوان این جشنواره هزار و 172 قطعه عکس توسط 149عکاس از 16 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در جشنواره عکس گردشگری قزوین به دبیرخانه ارسال شد.
درفشانی ادامه داد:پس از بررسی و داوری عکس های ارسالی 38 قطعه عکس به نمایشگاه جشنواره ملی عکس گردشگری قزوین راه یافت.
به گفته این مسئول، به تصویر کشیدن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کهن شهر تاریخی قزوین در راستای رونق صنعت گردشگری از جمله اهداف برگزاری جشنواره عکس گردشگری قزوین است.
درفشانی خاطرنشان کرد:در جشنواره ملی عکس گردشگری به موضوعات ابنیه تاریخی نظیر مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، عمارت‌ها، بازارها، آب انبارها، قلعه‌ها، آرامگاه‌ها، برج‌ها، گرمابه‌ها، کاروان‌سراها، موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، دروازه‌ها، کلیساها، مدارس تاریخی و مذهبی، بافت تاریخی شهر، جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و آئین و رسوم محلی پرداخته شد.
در پایان این مراسم نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره عکس گردشگری در نگارخانه مهر حوزه هنری افتتاح شد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.