به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین،حمیدرضا تبسمی روز شنبه با اعلام این خبر افزود : کل مبلغ تخصیصی تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری استان در بخش کشاورزی 421 میلیارد ریال بوده که تاکنون 406 میلیارد ریال معادل 96 درصد به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شده است.
وی اظهار داشت : تاکنون قرارداد 162 طرح با 610 میلیارد ریال اعتبار در بانک منعقد شده است که از این میزان 146 طرح با 406 میلیارد ریال اعتبار موفق به جذب تسهیلات شده اند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود گفت : بانک کشاورزی با پرداخت 235 میلیارد ریال اعتبار رتبه اول را در پرداخت تسهیلات پایدار مناطق روستایی دارد.
تبسمی با اشاره به آمار جذب اعتبار شهرستان های استان افزود : شهرستان قزوین با دریافت 165 میلیارد ریال اعتبار بیشترین تسهیلات را در بین شهرستانهای استان دریافت کرده است.
این مسئول با اشاره به اهداف پرداخت این تسهیلات گفت: حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از مهمترین اهداف این طرح است.
وی گفت:پیش بینی می شود با پرداخت این تسهیلات 684 شغل جدید در استان ایجاد شود.
تبسمی خاطر نشان کرد: شاخه های اولویت دار بخش کشاورزی، کشت زعفران و گیاهان دارویی ، پرورش دام سبک و سنگین ، پرورش و فراوری طیور و زنبور عسل ، شیلات و آبزیان ، کشت نهال و بذر ، صنایع غذایی و تبدیلی تکمیلی کشاورزی و بسته بندی میوه و سبزی و نان است.
تبسمی یاد آور شد : متقاضیان واجد شرایط جهت بهره مندی از این نوع تسهیلات می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.
6104* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.