به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید اقتصادی را اولویت مهم دولتمردان برشمرد و افزود: رفع این مشکل بدون شک تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور است که همین مساله در دستور کار جدی ما در استان قرار گرفته است.
این مسئول اقتصادی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های عمرانی گسترده در سطح کشور متاسفانه این روزها شاهد رشد پایین اقتصادی و رونق تولید هستیم که این مساله در حوزه اشتغال نیز تاثیر گذاشته است.
به گفته حبیبی، مدیران اجرایی با تمام توان خود باید وارد میدان رونق تولید شده تا بتوان رکود حاکم بر تولید و اشتغال را از بین برده و در این راه باید از توان و ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره مند شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: تولید کنندگان و مسئولان باید با رویکرد تولیدی و خدماتی، مسایل معیشتی مردم را به صورت ویژه تحت نظر داشته تا کمترین فشار اقتصادی به مردم وارد شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: دستورالعمل امسال دولت، تامین مالی بنگاه های کوچک است که به تمامی موسسات اعتباری و بانک ها اعلام شده و در عین حال نیز سیاست دولت همچنان هموار سازی مسیر تولید و حمایت از بنگاه های تولیدی خواهد بود.
حبیبی با اشاره به تخصیص 300 هزار میلیارد ریال از سوی دولت جهت تامین مالی بنگاه های کوچک، گفت: از این میزان سهم استان 13 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده و دستگاه های متولی باید با برنامه ریزی مناسب و سریع برای جذب آن اقدام کنند.
معاون امور سرمایه‌گذاری و برنامه‌‌ریزی صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: استان قزوین در پرداخت تسهیلات بهین یاب هم اکنون در جایگاه ششم کشور است.
کامران لشکری با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون یک هزار و 113 فقره تسهیلات به میزان 9 هزار و 620 میلیارد ریال به متقاضیان در این استان پرداخت شده، افزود: حوزه صنعت از ابتدای امسال نیز 80 پرونده به بانک های عامل ارسال کرده که 26 مورد آن تصویب و در مرحله پرداخت است.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.