دکتر یدالله کلهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآورده های دامی غیر قابل مصرف یاد شده در بازرسی های صورت گرفته از 888 لاشه گوسفند، 138 لاشه بز و 64 لاشه گاو مورد شناسایی قرار گرفت.
وی ادامه داد: طی بازرسی های صورت گرفته از لاشه های دامی ذبح شده همچنین 34 لاشه گوسفندی، 2 لاشه بز و 5 لاشه گاو اصلاحی بوده که قابلیت مصرف را داشته است.
کلهر خاطرنشان کرد: همچنین در جریان بازرسی های روز عید قربان 19 عدد کبد گوسفندی، یک عدد کبد بز، 39 عدد شش گوسفندی، یک عدد شش بز، سه عدد شش گاو و 7 عدد کلیه گوسفندی غیر قابل مصرف تشخیص داده شد.
این مسئول تعداد کبد اصلاح شده گوسفندی را 69 عدد، کبد اصلاحی بز 23 و کبد اصلاحی گاو را یک عدد اعلام و یادآور شد: وضعیت لاشه های غیر قابل مصرف ضبط شده از کشتار دام در عید قربان امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.
کلهر در ادامه، مهمترین علت کاهش مواد خام غیر قابل مصرف ضبط شده را مبارزه به موقع با بیماری های انگلی دام، استفاده از مواد و داروهای ضد انگل و نیز فرهنگ سازی در خصوص مبارزه با بیماری های دامی عنوان کرد.
به گفته وی، 36 تیم ثابت و سیار این اداره برای حفظ سلامت شهروندان و اطمینان از سالم بودن دام، بر روند ذبح دام های قربانی استان در روز عید سعید قربان نظارت داشتند.
کلهر در پایان به شهروندان توصیه کرد تا در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک از کشتار دام خارج از کشتارگاه ها خودداری کرده و در غیر این صورت دام خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و قبل از کشتار دام، با کارشناسان این اداره تماس بگیرند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19 کارشناس، 6 کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.