به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران مسابقات ملی مهارت که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در گذشته مهارت ها صرفا بر اثر تجربه به دست می آمد اما امروزه مهارت آموزی چون با فناوری و ماشین آلات ارتباط دارد با آموزش در کنار تجربه به دست می آید.
استاندار قزوین با بیان اینکه امروزه اهمیت مهارت های فنی وحرفه ای بیش از گذشته بر همگان روشن شده است، افزود: هم اکنون بدون مهارت رشد و تعالی در شغل های مختلف ممکن نیست و حتی اگر یک فرد بدون مهارت شغلی نیز صاحب شغلی باشد از نظر روحی و روانی در مضیقه خواهد بود.
وی با بیان اینکه زمانی فرانسه یک هزار و 150 عنوان شغلی و ایران 150 عنوان شغلی داشت، افزود: امروزه افزایش عنوان های شغلی و تخصصی شدن بسیاری از پیشه ها در سطح جهان و کشور ضرورت مهارت آموزی را توجیه می کند که باید این مهم از طریق دستگاه های مرتبط از جمله سازمان فنی و حرفه ای پیگیری شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه در همه حوزه ها عناوین شغلی خرد و تخصصی به وجود آمده است، افزود: باید عنوان های شغلی سازمان فنی و حرفه ای نیز به همین شکل در رشته های مختلف توسعه یافته و آموزشهای کوتاه مدت را با هدف ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار خود قرار دهیم.
زاهدی با اشاره به کسب رتبه اول تیم اعزامی استان در بخش رنکینگ تیمی هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت،افزود: واقعا استعدادهای بسیار بالایی در این استان وجود دارد و مردم قزوین هم در بخش صنعتی و هم کشاورزی حرفه وری را بسیار خوب می شناسند.
وی ادامه داد: شهروندان قزوینی در هر دو بخش صنعت و کشاورزی آموزش پذیر بوده و می توان امیدوار بود که آینده خوبی برای آموزش های فنی و حرفه ای استان در پیش رو باشد.

** کسب رتبه اول مسابقات ملی مهارت توسط تیم قزوین ستودنی است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین نیز در این آیین گفت: تیم اعزامی استان به هجدمین مسابقات ملی مهارت که در استان البرز برگزار شد با کسب 6 مدال و دیپلم افتخار رتبه اول کشوری را در بخش رنکینگ ملی به دست آورد.
منصور جلیلوند افزود: با همت همکاران ما در شناسایی نخبگان و برپایی اردوهای شهرستانی و استانی با کمترین هزینه این مقام برای استان به دست آمد و امیدواریم در سال های بعد نیز با برنامه ریزی مناسب و برقراری ارتباط با دانشگاه ها و هنرستان ها بتوانیم این افتخارات را تکرار کنیم.
وی ادامه داد: امروزه اقدام های قابل توجهی در بخش مهارت و کارآموزی استان انجام شده است و هنرجویان ما به خوبی با مفهوم مقدس مهارت و کارآموزی آشنا شده اند و به اهمیت این حوزه پی برده اند.
جلیلوند همچنین گفت: مشکلاتی در مسیر مهارت آموزی در استان وجود دارد که خوشبختانه با نگاه مثبت استاندار و مسئولان برای رفع آنها اقدام شده است.
تیم اعزامی استان قزوین در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با کسب یک مدال طلا،یک برنز و چهار دیپلم افتخار رتبه اول را در بخش رنکینگ تیمی به دست آورد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.