به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، محمد ایران نژاد روز یکشنبه افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت، کنترل و پایش واحدهای صنعتی و خدماتی متوجه تخلیه غیر مجاز پسماند در محدوده اراضی ضلع جنوب غربی روستای گنجاب شدند.
وی ادامه داد: براساس بررسی های به عمل آمده و مدارک و مستندات کشف شده از محل دپوی پسماندهای تخلیه شده، مشخص شد پسماندهای موجود متعلق به یک واحد صنعتی از استان های همجوار است که در زمینه تولید محصولات پلاستیکی فعالیت دارد.
ایران نژاد تصریح کرد: این واحد به صورت غیر مجاز پسماندهای صنعتی را در محل مذکور تخلیه کرده و سپس اقدام به آتش زدن آنها می کرد .
به گفته وی در حال حاضر صاحب واحد صنعتی یاد شده که موجب آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بود از طرف این اداره جهت صدور حکم قضایی به دادگاه معرفی شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست آبیک افزود: بر اساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند، اشخاص متخلف در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم و بر اساس ماده 20 این قانون، خودروهای تخلیه کننده پسماندهای صنعتی ویژه در اماکن غیر مجاز علاوه بر اعمال حداکثر مجازات های مذکور تا 10هفته توقیف می شوند.
شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.