به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در بازدید از روستای خوزنین از توابع بخش رامند شهرستان بوئین زهرا افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی صورت گرفته و برای عبور از بحران کم آبی، جهاد کشاورزی استفاده از سامانه های آبیاری تحت فشار در این منطقه را باید اجرایی و آبفای روستایی نیز در اسرع وقت نسبت به حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید در این روستا اقدام به عمل آورد.
این مسئول، استفاده از این روش را تدبیری برای غلبه بر بحران آب دانست و اظهار داشت: اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار به طور متوسط چهار هزار و 400 متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را به همراه دارد.
به گفته وی، با توجه به اینکه درصد بالایی از منابع آبی در حوزه کشاورزی مصرف می شود، اصلاح الگوی کشت و استفاده از سامانه های نوین آبیاری علاوه بر افزایش محصولات کشاورزی، گامی موثر در مدیریت مصرف آب نیز می شود.
فرخزاد در پایان تاکید کرد: برای تعیین و تکلیف ساخت و ساز در دو طرف جاده این روستا نیز مقرر شد تا بنیاد مسکن نسبت به بازنگری طرح هادی روستا در اسرع وقت اقدام و عملیات آسفالت معابر آن نیز با استفاده از قیر رایانه ای توسط این نهاد به مورد اجرا گذاشته شود.
روستای خوزنین از توابع بخش رامند در شهرستان بوئین زهرا در 55 کیلومتری جنوب استان قزوین واقع شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.