به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در نشست بانوان اداره کل بهزیستی قزوین افزود: این دستگاه هم در بخش نسبت کارکنان زن به مرد و هم در تصدی پست های مدیریتی توسط بانوان عملکرد قابل قبولی داشته است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بهزیستی از یک سو از کمبود اعتبارات مالی رنج می برد و از سوی دیگر حجم فعالیت ها و خدمات آن بسیار متنوع و متعدد است اما در همین شرایط، استفاده و مدیریت بهینه کارکنان در این دستگاه قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: در کشور ما با توجه به اینکه طی سال های گذشته حدود 70 درصد صندلی دانشگاه ها توسط زنان اشغال و به همین ترتیب تعداد دانش آموختگان زن بالاتر از مردان بود انتظار می رفت در ادارات نیز رنگ و چهره بازار کار هم بر همین اساس تغییر کند که البته تا حدودی این اتفاق افتاد و ما اکنون شاهد فعالیت بانوان در همه ادارات هستیم.
زرآبادی ادامه داد: با وجود ورود زنان به بازار کار و اشتغال، نبود تعادل لازم بین حوزه وظایف شخصی و خانوادگی و وظایف شغلی آنان موجب شده تا نتوانند از تمام توان خود بویژه در پست های مدیریتی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه ایران از نظر تعداد نمایندگان زن در مجلس در ردیف آخرین کشورها قرار دارد،گفت: این در حالی است که در کشور همسایه افغانستان برای حمایت از بانوان، قانون خود را اصلاح کرده و موضوع تصدی 30 درصدی کرسی های مجلس را وضع کرده اند و یا در کشورهای دیگر هم تقریبا برای حضور زنان در صحنه های سیاسی و اقتصادی قوانینی دارند که یک جبران سازی مثبت قلمداد می شود.
زرآبادی در ادامه به حوزه بهزیستی به عنوان دستگاهی که با جامعه هدف عمدتا آسیب دیده و دارای مشکل مواجه است، یاد کرد و گفت: این موضوع موجب می شود که بخش زیادی از بار عاطفی مشکلات این گروه ها به کارکنان بهزیستی که بیشتر آنها هم زنان هستند، منتقل شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این ویژگی از جهت توانمندی های خاص بانوان در برخورد با مسایل برای مراجعان بهزیستی یک وجه مثبت و برای کارکنان بهزیستی یک بعد منفی به شمار می رود که می توان آن را با اصلاح قوانین برطرف کرد.
وی با بیان اینکه قوانین کشور در این زمینه چندان انعطاف پذیری ندارند،خاطرنشان کرد: این موضوع بدان معناست که برای قانونگذار بین افراد شاغل در دستگاه های مختلف تفاوت خاصی وجود ندارد و حتی برخی دستگاه ها چون امکان درآمدزایی هم دارند امکان ارایه خدمات رفاهی هم برای کارکنان خود دارند اما بهزیستی دستگاهی صرفا خدمات دهنده و نه درآمد زا است.

**بیش از 60 درصد کارکنان بهزیستی قزوین بانوان هستند
مدیرکل بهزیستی قزوین نیز در این نشست گفت: بیش از 60 درصد از کارکنان 380 نفره بهزیستی استان را بانوان تشکیل می دهند.
علیرضا وارثی افزود: از مجموع بانوان مشغول در بهزیستی استان 150 نفر به صورت رسمی و پیمانی و مابقی قراردادی هستند.
وی با بیان اینکه بانوان مشغول کار در بهزیستی استان عمدتا نیروهای تخصصی هستند،گفت: 130 تن از این بانوان دارای مدرک کارشناسی، 54 نفر دارای کارشناسی ارشد و یک نفر دارای مدرک دکتری هستند که این نشان می دهد اکثریت این مجموعه تخصصی و مرتبط با وظایف بهزیستی به خدمت گرفته شده اند.
این مسئول ادامه داد: بهزیستی استان متناسب با نسبت نیروهای زن به مرد در پست ها مدیریت خود نیز این موضوع را رعایت کرده و هم اکنون از بین پنج معاونت آن سه معاونت توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی از بین بانوان منصوب شده اند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.