به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، بهمن عشایری تاکید کرد: متاسفانه شهرستان آبیک به لحاظ شرایط جغرافیایی و ویژگی های خاص، مکانی جذاب برای اتباع و مهاجران خارجی جویای کار درآمده در حالی که هر نوع تردد و اقامت برای آنان مغایر با قوانین جاری است.
به گفته وی، براساس مواد 120 و 181 قانون کار، کارفرمایانی که اقدام به اشتغال اتباع خارجی بدون مدرک اشتغال کنند با آنان برخورد می شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین با ابراز نگرانی از روند ازدواج های غیر قانونی زنان ایرانی با مردان خارجی و تبعات و آسیب های آن برای خانواده ها، یادآور شد: با توجه به این مساله و قوانین موجود، هر نوع فرآیندی قانونی برای ثبت ازدواج مستوجب عقوبت شمرده شده و به استناد ماده 17 قانون ازدواج و 51 حمایت از خانواده، برای متخلفان تا سه سال حبس در نظر گرفته شده است.
عشایری ادامه داد: خانواده های ایرانی که قصد دارد دختران خود را به ازدواج مردان خارجی در بیاورند می توانند از مشاوره کارشناسان حقوقی اداره کل اتباع و مهاجران خارجی بهره مند شده و در صورتی رضایت، مراحل قانونی ثبت ازدواج آنان به عمل خواهد آمد.
این مقام مسئول، خدمات ارایه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی در سال های گذشته را سخاوتمندانه برشمرد و گفت: نمونه بارز این مساله را می توان در خصوص تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام فرزندان اتباع بیگانه غیرمجاز در مدارس سراسر کشور ملاحظه کرد که به مورد اجرا نیز گذاشته شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.