محمدصادق مظفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه قزوین یکی از شهرهای پیشرو در حوزه آبیاری فضای سبز با آب خام و غیر قابل مصرف است.
وی با اشاره به انتقادهای موجود در خصوص هدررفت آب هنگام آبیاری های فضای سبز شهری، اضافه کرد: به منظور صرفه جویی در میزان آب مورد مصرف در آبیاری های فضای سبز شهری، تمام آنها به سامانه های مجهز آبیاری تجهیز شده اند.
این مسئول ادامه داد: میزان هدررفت آبی که گاهی اوقات مشاهده می شود بسیار ناچیز بوده اما علت آن هم بیشتر عامل انسانی مانند شکستگی لوله ها به همراه سرقت بخشی از قطعات شبکه توسط برخی افراد ناآگاه بوده و در نهایت بخش کوچکی نیز به دلیل بی احتیاطی اپراتورهای شاغل در سامانه آبرسانی رخ می دهد.
مظفری ادامه داد: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین به منظور هر چه بیشتر کاهش میزان هدررفت آب در محوده 280 هکتاری فضای سبز موجود در قزوین علاوه بر ارایه آموزش های لازم، سعی دارد سامانه های آبیاری های خود را نیز به روز نگاه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به گرمای هوای تابستان امسال بسیاری از گونه ها طاقت و تحمل گرما را نداشته و به نظر می رسید که این سازمان نسبت به آبیاری آنها کوتاهی کرده در حالی که این گونه نبوده است.
مظفری در ادامه با اشاره به اینکه گرما بیش از سرما گونه های گیاهی را اذیت می کند، افزود: برای رفع مشکل، سازمان فضای سبز شهرداری با تغییر الگوی کشت در فضاهای سبز شهری، با کاشت گونه های جدید مانند زبان گنجشک و زیتون تلخ که در برابر آفات و بیماری و هم به لحاظ تغییرات دمایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اقدام می کند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.