به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی شامگاه سه شنبه در کارگروه ویژه مقابله با اخلالگران اقتصادی که در دادسرای استان برگزار شد افزود: قزوین از استان هایی است که کمبودی در خصوص گوشت مرغ ندارد و علاوه بر تامین نیاز خود می تواند برای رفع نیاز استان های دیگر نیز اقدام کند.
این مسئول اجرایی استان گفت: 75 درصد قیمت مرغ به نهاده های دامی وارداتی وابسته است چون قیمت نهاده ها با نوسانات ارز و افزایش قیمت های بین المللی تغییر می یابد.
حبیبی ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ در بازار 105 هزار ریال است که برای تعدیل این قیمت توزیع مرغ منجمد را با قیمت 67 هزار و 500 ریال در سطح استان آغاز کرده ایم.
وی گفت: 45 تا 50 فروشگاه بزرگ در نقاط مختلف برای توزیع مرغ منجمد انتخاب شده اند تا تعادل در قیمت مرغ با توجه به مناسبت های آینده از قبیل بازگشت حجاج و ماه محرم ایجاد شود.
معاون استاندار گفت:در تامین تخم مرغ نیز از استان های دارای تولید بیش از نیاز استان هستیم و تولیدکنندگان را مجاب کرده ایم که 20 درصد تولید خود را برای مصرف کنندگان با قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه کنند.
حبیبی اضافه کرد: در گوشت گوسفندی و قرمز نیز استان می تواند نیاز خود را تامین کند اما با پدیده خروج دام و فروش بالای قیمت آن در خارج از مرز مواجه هستیم که از دستگاه قضا درخواست داریم از خروج دام حتی از شهرستان ها جلوگیری کند .
وی گفت: از فردا حداقل 12 تن گوشت با قیمت مناسب وارد بازار می شود تا قیمت این محصول نیز به تعادل برسد و در خصوص تامین سایر کالاها نیز به همین شکل اقدام شده است.
این مسئول اضافه کرد: مجموعه دستگاه های اجرایی و ستاد تنظیم بازار استان برنامه ریزی لازم را برای تنظیم بازار استان دارند و به همراهی دستگاه قضا برای تصمیم گیری و اجرای قاطع نیازمند هستند.
حبیبی با بیان اینکه از لحاظ ذخایر کالاهای اساسی مشکلی نداریم افزود: در تامین محصول برنج، معین استان های شمالی هستیم و بیش از سه یا چهار هزار تن برنج و پنج هزار تن شکر که نیاز 2 تا سه سال قزوین را تامین می کند خریداری و ذخیره شده است.
وی ادامه داد:متاسفانه برخی با ایجاد جو روانی قصد اخلال در نظام اقتصادی بازار را دارند که باید با رفع نگرانی های مردم آرامش را به بازار بازگرداند.
حبیبی افزود: همه دستگاه ها موضوعات بازار را دنبال می کنند و انسجام و همدلی خوبی میان دستگاه ها در این زمینه ایجاد شده است.
وی افزود: باید در شرایط فعلی برای حل مشکلات؛ بیشتر تصمیمات استانی با تکیه بر ظرفیت های داخل استان اتخاذ شود چون هر استانی مشکلات خاص خود را دارد و صرفا اتکا به بخشنامه های ارسالی از تهران برای حل مشکلات جوابگو نخواهد بود.
6012/6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.